Мінфін оприлюднив проєкт Закону «Про внесення змін до Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» та деяких законів України щодо удосконалення законодавства у сфері аудиторської діяльності»

Законопроєкт пропонує до Закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258-VIII (далі — Закон про аудит) внести такі зміни:
- привести терміни Закону про аудит у відповідність із положеннями Директиви (ЄС) 2022/2464 щодо корпоративної звітності із сталого розвитку;
- запровадити атестацію аудиторів із сталого розвитку відповідно до європейських вимог;
- встановити обов’язковість застосування стандартів надання впевненості щодо звітності зі сталого розвитку під час виконання обов’язкових завдань з надання такої впевненості;
- виокремити розділ «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право виконувати обов’язкові завдання з надання впевненості щодо звітності із сталого розвитку» Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності для включення до нього надавачів відповідних послуг;
- запровадити механізм здійснення контролю якості надання аудиторських послуг з надання впевненості щодо звітності із сталого розвитку, а також розслідувань та санкцій;
- законодавчо закріпити за Інспекцією із забезпечення якості ОСНАД повноваження щодо здійснення контролю якості аудиторських послуг всіх суб’єктів аудиторської діяльності, які здійснюють обов’язковий аудит фінзвітності. При цьому припинити делеговані Аудиторській палаті України повноваження з контролю якості відповідних суб’єктів аудиторської діяльності. Натомість залишити можливість делегування Аудиторській палаті України та професійним організаціям аудиторів та бухгалтерів повноваження з контролю якості аудиторських послуг суб’єктів аудиторської діяльності, які повідомили про намір надавати послуги з обов’язкового аудиту фінзвітності;
- врегулювати питання щодо запровадження на підприємствах ефективної системи внутрішнього контролю, а саме діяльності аудиторських комітетів з організації внутрішнього аудиту та встановити вимоги до осіб, які можуть здійснювати діяльність з внутрішнього аудиту, їх атестації та ведення Реєстру внутрішніх аудиторів;
- запровадити процедуру накладення фінансових санкцій на підприємства, що становлять суспільний інтерес, у разі вчинення ними відповідних порушень.

Також пропонують внести зміни до Законів України:
- «Про публічні електронні реєстри» від 18.11.2021 № 1907-IX (уточнюють перелік суб’єктів у сфері реєстрів та фінансового забезпечення функціонування реєстрів);
- «Про Національний банк України» від 20.05.1999 № 679-XIV (встановлюють вимоги до керівника підрозділу внутрішнього аудиту стосовно його включення до Реєстру внутрішніх аудиторів).
За інформацією Мінфіну
До перевірки краще підготуватися заздалегідь. У консультації — особливості податкових перевірок у 2025 році, рекомендації для платників податків, план перевірок ДПС 2025, а також про ситуацію з податковими перевірками під час воєнного стану, сплату штрафів, пені та можливе звільнення від такої сплати
Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
Станом на 26.09.2025 ДПС оновила план-графік податкових перевірок 2025. У статті скачаєте актуальний план-графік податкових перевірок 2025
Як складати акт звірки взаєморозрахунків із контрагентом, яке призначення та правовий статус акта звірки взаєморозрахунків — у консультації