Порядок припинення юридичних осіб на прикладі ТОВ: презентація від ДПС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці нагадали процедуру припинення юридичних осіб на прикладі найбільш поширеної форми господарювання — ТОВ

Ліквідація юридичної особи — це процес, результатом якого є повне припинення її діяльності та внесення запису до ЄДР. Після цього компанія юридично припиняє своє існування.

Мінімальний строк пред’явлення вимог кредиторів — 2 місяці, однак сама процедура зазвичай триває довше через проведення перевірок, погашення боргів, закриття рахунків тощо.

Основні етапи ліквідації:

1. Прийняття рішення про ліквідацію

Рішення приймають учасники (власники, акціонери) загальними зборами.

Складають протокол, де зазначають:

2. Повідомлення держреєстратора

До ЄДР вносять відомості про те, що компанія перебуває в процесі припинення.

Повідомлення подають через державного реєстратора або нотаріуса.

Національна сертифікація бухгалтерів — 2025

3. Інформування податкових органів

Платник повідомляє контролюючий орган за місцем обліку про ліквідацію (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладений законом на орган державної реєстрації).

4. Повідомлення кредиторів

На основі бухгалтерських документів визначають кредиторів.

Їм надсилають письмові повідомлення із пропозицією надати свої вимоги.

5. Розрахунки, активи, ліквідаційний баланс

Продаж активів, сплата боргів, податків, ЄСВ.

Якщо після розрахунків залишаються активи — їх розподіляють між учасниками.

Складають ліквідаційний баланс, який затверджують учасники і подають до Центру обслуговування платників за місцем реєстрації.

6. Закриття рахунків і анулювання документів

Закривають всі банківські рахунки.

Отримують банківські виписки.

Анулюють ліцензії, дозволи, митну акредитацію, записи в реєстрах.

Звільняють працівників згідно з трудовим законодавством.

7. Перевірка або рішення про її недоцільність

Податкова проводить документальну перевірку (п. 78.1.7 Податкового кодексу України).

Можливе прийняття рішення про зняття з обліку без перевірки, якщо:

  • компанія не має боргів і працівників,
  • рахунки неактивні або закриті,
  • звітність відсутня / нульова,
  • анулювали свідоцтво платника ПДВ.

По єдиному внеску строки давності не застосовують (ч. 16 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI).

8. Отримання довідок про відсутність заборгованості

Після перевірки та узгодження грошових зобов’язань:

  • податкова формує запис про відсутність заборгованості у формі № 30-ОПП;
  • інформацію надсилає до ЄДР через Мін’юст для завершення ліквідації.

9. Архівування документів і знищення печаток

Передають документи, що підлягають тривалому зберіганню (наприклад, з питань зарплати).

Печатки та штампи знищують самостійно з оформленням акту.

10. Завершальна реєстрація ліквідації

Реєстратор на підставі документів і довідок:

  • вносить запис до ЄДР про припинення юридичної особи;
  • видає відповідне повідомлення ліквідатору.

За інформацією ДПС у м. Києві


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівник захворів після закінчення робочого дня: як оплатити лікарняний

Працівника за станом здоров’я госпіталізовано до лікарні після закінчення робочого дня — 12.05.2025, за який йому нараховано заробітну плату. Працівник перебував на лікарняному з 12.05.2025 по 25.05.2025. Який порядок оплати такого листка непрацездатності? Розбираємо
2198

Декларація з туристичного збору

Як заповнити декларацію з туристичного збору: покроковий алгоритм, зразок заповнення й підказки, щоб уникнути помилок і подати все правильно з першого разу
26688

Договір про переведення боргу: зразок

Буває, боржник не може виконати зобов’язання. Один зі способів розв’язати ситуацію — перевести борг на іншу особу. Як оформити переведення боргу та які ризики — пояснюємо
39289

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді