Ліквідаційний баланс підприємства

UA RU
Автор
експерт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ
У статті розповімо про ліквідаційний баланс підприємства, що він у себе включає, кому і коли його складати. Також згадаємо про проміжний ліквідаційний баланс

Ліквідаційний баланс підприємства

Ліквідаційний баланс — це бухгалтерський звітний баланс, який відображає матеріально-фінансовий стан підприємства на дату припинення його діяльності.

На сьогодні законодавством не визначили, яку має ліквідаційний баланс форму та порядок його складання. Тому під час його заповнення дотримуйте загальних правил складання фінансової звітності, затверджених НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності».

Виходячи з вимог статті 111 Цивільного кодексу України (ЦК) в процесі ліквідації платника податків як юридичної особи ліквідаційних балансів складають декілька.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає до контролюючого органу за місцем реєстрації звітність за останній звітний період (ч. 7 ст. 111 ЦК).

Хто потрапить до «чорного» списку ДПС

Ліквідаційний баланс складають за формою:

  • № 1 — юрособи усіх форм власності, крім банків та бюджетних установ,
  • № 1-м або № 1-мс — мікропідприємства, малі підприємства, непідприємницькі товариства, підприємства, які ведуть спрощений бухоблік доходів і витрат відповідно до податкового законодавства (ЗІР, підкатегорія 102.20.02).

Одночасно з декларацією з податку на прибуток Податковий кодекс України (ПК) передбачає і подання фінансової звітності (п. 46.2 ПК).

З огляду на вимоги ЦК такий баланс не є ліквідаційним. Від звичайного квартального балансу він відрізняється тим, що складається на дату прийняття рішення про ліквідацію підприємства.

Проміжний ліквідаційний баланс

Частинами 8 та 11 ст. 111 ЦК передбачено складання проміжного ліквідаційного балансу та ліквідаційного балансу.

Проміжний ліквідаційний баланс складається ліквідаційною комісією (ліквідатором) після закінчення строку для пред’явлення вимог кредиторами. Проміжний ліквідаційний баланс має містити:

  • відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується;
  • перелік пред’явлених кредиторами вимог;
  • результат розгляду пред’явлених кредиторами вимог.

Якщо в строки, установлені для пред’явлення вимог, нові кредитори не з’явилися, проміжний баланс нічим не відрізнятиметься від попереднього балансу.

Увага: проміжний баланс складайте після кожного етапу ліквідаційної процедури.

Як скласти ліквідаційний баланс

Ліквідаційний баланс складайте та подавайте до контролюючого органу після завершення розрахунків з кредиторами. Як правило, такий баланс не містить активу та пасиву, тобто заповнюйте його з прочерками.

Суб’єкт господарювання вважається ліквідованим із дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис держреєстратор вносить лише після затвердження ліквідаційного балансу та подання відповідних документів.

Отже, ліквідаційний баланс складайте за правилами бухгалтерського обліку та подавайте контролюючому органу після завершення розрахунків з кредиторами.


Вебінар для бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді