Гранти на відновлення: Уряд готує нову грантову програму для постраждалих підприємств

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Максимальна сума грантової допомоги — до 16 мільйонів гривень, але не більше суми завданих збитків

Гранти на відновлення: Уряд готує нову грантову програму для постраждалих підприємств

Уряд запускає нову грантову програму для підприємств, які зазнали руйнувань через бойові дії. Про це повідомила Перша віце-прем'єрка Юлія Свириденко під час Форуму влади та бізнесу в Києві.

Умови програми

Отримати грант зможуть як юридичні особи, так і ФОП, чиї виробничі потужності були пошкоджені. За кошти можна буде придбати нове обладнання, оплатити його доставку й монтаж. Потрібно подати бізнес-план, акт оцінки збитків та витяг з ЄРДР.

Ті підприємства, які раніше отримували грант на переробку, можуть подаватися повторно — але сума нового гранту зменшиться на попередню. Серед умов: створення щонайменше 5 робочих місць і сплата податків на суму гранту впродовж трьох років (зокрема 20% — у вигляді ЄСВ із нових працівників).

Не зможуть отримати грант ті, хто має прострочені кредити, є фігурантами кримінальних справ, працює з країною-агресором або перебуває під санкціями. Рішення ухвалюватимуть Мінекономіки та Державна служба зайнятості.

Державні гранти для бізнесу: як облікувати й оподаткувати

Під час заходу представники бізнесу також озвучили низку питань, які потребують подальшого опрацювання урядом.

1. Подальша підтримка українських виробників. Підприємці очікують подальшого впровадження програм розвитку виробництва. Зокрема, в частині доступу до публічних і оборонних закупівель. Потребують розширення програми компенсацій на українську техніку і обладнання. Очікують швидкого розгляду в Парламенті механізму компенсації капітальних інвестицій через податки.

2. Економічна політика для прифронтових регіонів. Підприємства в прифронтових областях працюють у складніших умовах, і потребують окремої економічної політики. Насамперед — вирішення проблем з кредитуванням, оскільки банки не приймають майно з цих регіонів у заставу. Також актуальні питання компенсацій за зруйноване чи пошкоджене майно та відновлення життя в громадах.

3. Доступ до міжнародних ринків. Бізнес зацікавлений у розширенні доступу до зовнішніх ринків. Йдеться про скасування мит, усунення нетарифних бар’єрів, спрощення сертифікації та відповідності санітарним вимогам. Позитивним прикладом є прогрес у торгівлі з Канадою.

4. Інституційна підтримка експорту. Україна потребує розбудови сучасної інфраструктури для просування експорту. Бізнес очікує відновлення фінансування участі у міжнародних виставках, спрощення сертифікації, запуску промислового «безвізу». Важливо розвивати інституції — зокрема, докапіталізувати ЕКА, відновити торговельні місії при посольствах і створити установу з фінансування експорту.

5. Розвиток людського капіталу. Підприємства по всій країні стикаються з дефіцитом кваліфікованих кадрів. Бізнес закликає розвивати програми повернення фахівців з-за кордону та з-поміж ВПО, а також забезпечувати їх житлом. Потрібні дієві програми профтехосвіти та перекваліфікації.

6. Євроінтеграція та її виклики для бізнесу. Євроінтеграція відкриває нові можливості, але також несе виклики для української економіки, особливо для агросектору. Аграрії очікують активної позиції держави в переговорах з ЄС і системної підтримки адаптації до нових стандартів і правил.

За інформацією Мінекономіки


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Трудовий договір в умовах воєнного стану: як оформити призупинення

Війна, на жаль, внесла зміни в наше життя. І трудове законодавство теж. З’явилася та процедура, якої раніше не було, ― призупинення трудового договору. Що це? Чим призупинення відрізняється від зупинення трудового договору та простою, як його оформити й показати у табелі та звітності ― у консультації
79117

Розрахунок коригування до податкової накладної: оновлена форма

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
718532

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4475

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18080

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді