Чи подають Додаток 1 та Додаток ЄСВ 1 по ЄСВ за період військової служби демобілізовані ФОП, які не є роботодавцями

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Ні, не подають, якщо період військової служби демобілізованої фізичної особи – підприємця повністю охоплює звітний (податковий) період

Чи подають Додаток 1 та Додаток ЄСВ 1 по ЄСВ за період військової служби демобілізованим ФОП, які не є роботодавцями

Платників ЄСВ, ФОП, якщо вони не є роботодавцями, яких призвали на військову службу під час мобілізації або залучили до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняють від виконання своїх обов’язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI, зокрема щодо подання звітності про нарахування ЄСВ.

Якщо період військової служби демобілізованої фізичної особи — підприємця повністю охоплює звітний (податковий) період (наприклад, військова служба демобілізованої фізичної особи — підприємця проходила протягом усього звітного (податкового) періоду — 2025 рік), то Додаток 1 та Додаток ЄСВ1 у складі відповідних декларацій ФОП не формує та не подає.

Водночас, якщо період військової служби демобілізованої фізичної особи — підприємця охоплює звітний (податковий) період частково (наприклад, звітний (податковий) період — 2025 рік, а період військової служби охоплює лише листопад-грудень 2025 року), то Додаток 1 та Додаток ЄСВ 1 подає демобілізована фізична особа — підприємець у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України (ПК), без нарахування штрафних і фінансових санкцій, передбачених ПК.

Сплата ЄСВ з мінзарплати: п’ять ситуацій з практики

При цьому, в табличній частині:

  • Додатка ЄСВ1 — у графі 3 зазначає суму чистого доходу (прибутку), заявлену в податковій декларації (за відсутності проставляє значення «0,00»), у графі 4 — суму доходу, на яку нараховує ЄСВ, з урахуванням максимальної величини» (за відсутності доходу проставляє значення «0,00»), у графі 5 — розмір ЄСВ у відсотках — «22,00», у графі 6 — проставляє суму нарахованого ЄСВ (графа 4 х графа 5, якщо графа 4 — «0,00», то тут теж проставляє значення «0,00»);
  • Додатка 1 — у графі 2 зазначає самостійно визначену суму доходу, на яку нараховує ЄСВ з урахуванням максимальної величини (у разі відсутності проставляє значення «0,00»), у графі 3 — розмір ЄСВ у відсотках — «22,00», у графі 4 — сума ЄСВ, яка підлягає сплаті на небюджетні рахунки (графа 2 х графа 3, якщо графа 2 — «0,00», то тут теж проставляє значення «0,00»).

ЗІР, категорія 201.06

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791420

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25466

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6162

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3362

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44586

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді