Закон запрещает выдавать работникам вместо специальной одежды и специальной обуви суммы для их приобретения или материалы для изготовления. Но есть одно «но».
.
В соответствии с требованиями ст.163 Кодекса законов о труде Украины (КЗоТ Украины), ст.8 Закона Украины «Об охране труда» работодатель обязан
обеспечить за свой счет приобретение специальной одежды, специальной обуви и других средств индивидуальной защиты работнику.
.
Согласно ст.164 КЗоТ Украины не разрешается выдавать вместо специальной одежды или обуви работникам денежные суммы для их приобретения или материалы для их изготовления.
|
.
Но владелец должен
компенсировать работнику расходына приобретение такой спецодежды и других СИЗ, если установленный нормами срок выдачи этих средств нарушен и работник был вынужден приобрести их за собственные средства. Компенсация выплачивается на основании предоставленных работником документов (товарный или кассовый чек).
При отсутствии у работника документов, подтверждающих уплаченную сумму, компенсация должна проводит на условиях, предусмотренных коллективным договором.
Такая компенсация (как правило) проводится по розничным ценам предприятия-изготовителя. В случае досрочного износа этих средств не по вине рабочих.
Облікувати витрати на маски, антисептики, термометри і прибирання? Та ще й так, щоб уникнути ПДФО, компенсувального ПДВ і до того ж виконати норматив з витрат на охорону праці? Проблема? Ми її розв’язали⏩
Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій.
У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні