Як заповнити податкову накладну на ліквідацію основних засобів

479

Запитання

Який порядок заповнення податкової накладної на ліквідацію основних засобів за самостійним рішенням платника?

Відповідь

Якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуєте за самостійним рішенням, таку ліквідацію для цілей оподаткування розглядайте як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації (п. 189.9 Податкового кодексу України).

Порядок заповнення податкової накладної затвердив Мінфін наказом від 31.12.2015 № 1307 (далі — Порядок № 1317).

У разі складання податкової накладної за операціями з ліквідації основних засобів за самостійним рішенням у верхній лівій частині у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» ставте позначку «X» та зазначайте тип причини, зокрема «05 — Складена у зв'язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку». Водночас:

  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляйте умовний ІПН «40000000000»,
  • у рядку «отримувач (покупець)» зазначайте власне найменування (П. І. Б.),
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюйте (п. 8 та п. 12 Порядку № 1317).

tg_4.png

В табличній частині (Розділ Б) податкової накладної зазначайте:

  • у графі 2 — номенклатуру (найменування основного засобу за даними бухобліку);
  • у графі 3.1 — код за УКТ ЗЕД;
  • у графі 3.2.1 — якщо основний засіб був імпортований, то зазначайте «Х».

Інші графи такої податкової накладної заповнюйте у загальному порядку.

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
243926

Паливо на підприємстві: особливості списання

Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
274359

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
303357

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
9205