Чи включати до адмінвитрат благодійної організації зарплату керівника проєкту, чи враховувати лише 20%

287

Запитання

Від якої суми доходів благодійної організації розраховуються 20 відсотків адміністративних витрат: що надійшли на розрахунковий рахунок? Чи враховується безкоштовно отримана допомога?

Відповідь

Неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені пунктом 133.4 Податкового кодексу України (ПК), подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, що затвердив Мінфін наказом від 17.06.2016 № 553 (далі — Звіт), та річну фінансову звітність.

Для цілей оподаткування платники зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінзвітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачили законодавством (п. 44.1 ПК).

Бухоблік та фінзвітність ґрунтуються, зокрема на принципі нарахування — доходи і витрати відображають в бухобліку та фінзвітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів (ст. 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV).

У рядках 1.1—1.11 частини І Звіту відображають доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1—2.6 Звіту — суми видатків (витрат), в тому числі в рядку 2.3 — адміністративні витрати. При цьому формування доходів та видатків (витрат), що відображають у Звіті, здійснюють за правилами бухобліку.

Загальні засади благодійної діяльності в Україні визначає Закон України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 05.07.2012 № 5073-VI (далі — Закон № 5073).

Установчі документи благодійної організації повинні містити, зокрема, цілі та сфери благодійної діяльності, джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації (п. 2 та п. 6 ч. 2 ст. 14 Закону № 5073).

Метою благодійних організацій не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов’язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій (ч. 1 ст. 11 Закону № 5073).

Розмір адмінвитрат благодійної організації не може перевищувати 20% доходу цієї організації у поточному році.

Адміністративні витрати — це загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством. Перелік таких витрат наведений в пункті 18 П(С)БО 16 «Витрати».

Як було зазначено вище, доходи та витрати неприбуткових організацій визначаються відповідно до правил бухгалтерського обліку, тобто методом нарахувань. Згідно П(С)БО 15 «Дохід», цільове фінансування визнають доходом у тих періодах, у яких були понесені витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування.

У фінзвітності адмінвитрати відображають: у формі 2 — рядок 2130, у формі 2(м) — у складі рядка 2180, у формі 2 (мс) — у складі рядка 2165.

image58

Отже, з урахуванням того, що згідно зі статтею 16 Закону № 5073 розмір адмінвитрат благодійної організації не може перевищувати 20% доходу цієї організації у поточному році і для неприбуткових організацій встановлюють річний податковий (звітний) період, то для цілей дотримання вимог пункту 133.4 ПК з перебування благодійної організації у Реєстрі зазначений критерій щодо розміру адмінвитрат такої організації розраховують за підсумками відповідного календарного року.

При цьому критерій щодо розміру адмінвитрат благодійної організації з метою дотримання вимог Закону № 5073 для цілей застосування пункту 133.4 ПК розраховують, виходячи саме із загальної суми отриманих доходів благодійної організації, а не із суми наданої благодійної допомоги за відповідний звітний (податковий) період.

За інформацією ДПС у Волинській області

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Трудовий договір в умовах воєнного стану: як оформити призупинення

Війна, на жаль, внесла зміни в наше життя. І трудове законодавство теж. З’явилася та процедура, якої раніше не було, ― призупинення трудового договору. Що це? Чим призупинення відрізняється від зупинення трудового договору та простою, як його оформити й показати у табелі та звітності ― у консультації
79168

Військовий збір з зарплати: які ставки і як вираховувати

Військовий збір в Україні — це платіж, який покликаний збільшувати фінансування ЗСУ через додаткові надходження до бюджету. Про розрахунок та утримання військового збору після прийняття Закону про підвищення податків № 4015, об’єкти оподаткування, платників збору, звітність та штрафи — в огляді
240324

Календар бухгалтера 2025: липень

Липень — це місяць спеки, засмаги, бджіл, відпусток і безперервної роботи бухгалтера. Розрахувати зарплату, відпускні та лікарняні, скласти табель робочого часу допоможе виробничий календар на липень 2025, а сплатити податки — податковий календар на липень 2025. Вчасно подати податкову, фінансову та статистичну звітність — на поміч прийде бухгалтерський календар на липень 2025
27845

Заява на звільнення працівника: зразок, оформлення 2025

Звільнення працівника — питання не тільки кадрове, але й бухгалтерське. Адже бухгалтер бере участь в оформленні звільнення працівника й долучається до кадрових документів. У консультації — про бухгалтерський погляд на звільнення, зразок наказу про звільнення та заяви на звільнення працівника
182967

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

Мінфін підготував проєкт Бюджетної декларації на 2026-2028 рік, яка передбачає збільшення соціальних стандартів. Якою буде мінімальна заробітна плата у 2026 році та на які показники вона вплине — розраховуємо
5498