Чи можна торгувати алкоголем, якщо в ліцензії помилка в адресі

22
Автор
експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

ФОП розпочинає здійснювати свою діяльність. В ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем виявили помилку в юридичній адресі ФОП. Зазначили номер квартири 39 замість 38. Що робити з такою ліцензією? Чи можна торгувати по цій «невірній» ліцензії?

Відповідь

Одна з підстав анулювати ліцензію — коли фактичні дані, що контролери виявили під час перевірки й зафіксували в акті перевірки, не відповідають відомостям, що містить Єдиний реєстр ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або документи, що платник додав до заяви про отримання ліцензії. Тобто якщо під час перевірки податківці виявлять невідповідність даних Єдиного реєстру фактичним даним (зокрема, неправильну адресу), вони можуть анулювати ліцензію.

Датою припинення дії ліцензії є день, коли набрало чинності рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності (п. 10 ст. 46 Закону № 3817[1]). Тобто заднім числом анулювати ліцензію не можна.

Тому якщо провадитимете діяльність і вчините одне з порушень зі статті 46 Закону № 3817, штрафні санкції отримаєте, лише якщо продовжите провадити свою діяльність після того, як податківці встановили факт порушення й отримали розпорядження про анулювання ліцензії. Тобто якщо працюватимете без ліцензії або з анульованою ліцензією.

Коли ліцензію анулювати — продавати алкогольні напої не маєте права. Проте можете їх зберігати, аж поки не отримаєте нову ліцензію або не повернете їх постачальникові. Для зберігання таких підакцизних товарів ліцензія не потрібна.

Якщо після отримання ліцензії у ліцензіата змінилися відомості, що містяться в Єдиному реєстрі, він зобов’язаний подати до органу ліцензування заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі (п. 9 ст. 34 Закону № 3817). Подайте таку заяву протягом 30 календарних днів із дня настання події, що спричинила відповідні зміни.

Заяву про внесення змін подають, зокрема, коли змінилося місцезнаходження ліцензіата. Не подавайте заяву, якщо змінилася назва області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів згідно із законодавством або через зміну коду адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (пп. 2 п. 9 ст. 34 Закону № 3817).

Протягом п’яти робочих днів із дня, коли орган ліцензування отримав заяву про внесення змін до відомостей у Єдиному реєстрі, він вносить зміни й надсилає заявникові витяг з Єдиного реєстру в електронній формі (пп. 1 п. 11 ст. 34 Закону № 3817).

Тому рекомендуємо внести до ліцензії необхідні зміни, перш ніж розпочинати провадити роздрібну торгівлю.

Якщо неправильна  адреса зазначена в ЄДР, спочатку виправте її в ЄДР, а потім — у ліцензії.

Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».

Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!


[1] Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX.


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
63

Товарно-транспортна накладна (ТТН) 2025

Правильно оформите товарно-транспортну накладну — знизите ризики під час податкової перевірки. Розбираємо, коли обов’язкова виписка ТТН, як її заповнити, подаємо приклад нової товарно транспортної накладної, що почала діяти у 2025 році
411907

Подорожній лист: як скласти

Списати паливо без підтвердження його господарського використання можна далеко не всім. Про подорожній лист та його роль в документальному оформленні списання пального. Як його скласти, що він має містити, як заповнити подорожній лист легкового та вантажного автомобіля, подорожній лист на електромобіль — у коментарі
175018

Митна декларація: зразок заповнення, види, терміни

Митна декларація — це однин із документів, який використовують в обліку податкового кредиту з ПДВ. В огляді про те, якою буває митна декларація, як її заповнювати, що про митні декларації треба знати бухгалтеру
149884