Чи можна торгувати алкоголем, якщо в ліцензії помилка в адресі

277
Автор
експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

ФОП розпочинає здійснювати свою діяльність. В ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем виявили помилку в юридичній адресі ФОП. Зазначили номер квартири 39 замість 38. Що робити з такою ліцензією? Чи можна торгувати по цій «невірній» ліцензії?

Відповідь

Одна з підстав анулювати ліцензію — коли фактичні дані, що контролери виявили під час перевірки й зафіксували в акті перевірки, не відповідають відомостям, що містить Єдиний реєстр ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або документи, що платник додав до заяви про отримання ліцензії. Тобто якщо під час перевірки податківці виявлять невідповідність даних Єдиного реєстру фактичним даним (зокрема, неправильну адресу), вони можуть анулювати ліцензію.

Датою припинення дії ліцензії є день, коли набрало чинності рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності (п. 10 ст. 46 Закону № 3817[1]). Тобто заднім числом анулювати ліцензію не можна.

Тому якщо провадитимете діяльність і вчините одне з порушень зі статті 46 Закону № 3817, штрафні санкції отримаєте, лише якщо продовжите провадити свою діяльність після того, як податківці встановили факт порушення й отримали розпорядження про анулювання ліцензії. Тобто якщо працюватимете без ліцензії або з анульованою ліцензією.

Коли ліцензію анулювати — продавати алкогольні напої не маєте права. Проте можете їх зберігати, аж поки не отримаєте нову ліцензію або не повернете їх постачальникові. Для зберігання таких підакцизних товарів ліцензія не потрібна.

Якщо після отримання ліцензії у ліцензіата змінилися відомості, що містяться в Єдиному реєстрі, він зобов’язаний подати до органу ліцензування заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі (п. 9 ст. 34 Закону № 3817). Подайте таку заяву протягом 30 календарних днів із дня настання події, що спричинила відповідні зміни.

Заяву про внесення змін подають, зокрема, коли змінилося місцезнаходження ліцензіата. Не подавайте заяву, якщо змінилася назва області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів згідно із законодавством або через зміну коду адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (пп. 2 п. 9 ст. 34 Закону № 3817).

Протягом п’яти робочих днів із дня, коли орган ліцензування отримав заяву про внесення змін до відомостей у Єдиному реєстрі, він вносить зміни й надсилає заявникові витяг з Єдиного реєстру в електронній формі (пп. 1 п. 11 ст. 34 Закону № 3817).

Тому рекомендуємо внести до ліцензії необхідні зміни, перш ніж розпочинати провадити роздрібну торгівлю.

Якщо неправильна  адреса зазначена в ЄДР, спочатку виправте її в ЄДР, а потім — у ліцензії.

Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».

Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!


[1] Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 5 листопада 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8780

Господарський кодекс: скасування, вплив на бізнес і перспективи

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
50

Електронна трудова: як перейти, перевірити і що з паперовою

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути сканкопії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
68520

Штатний розпис 2025: чи потрібно складати після скасування Господарського кодексу

Штатний розпис — постійний гість у кабінеті бухгалтера, адже це обов’язковий локальний акт. Складати його скеровувала стаття 64 Господарського кодексу. Але що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
79906