Чи можна торгувати алкоголем, якщо в ліцензії помилка в адресі

114
Автор
експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

ФОП розпочинає здійснювати свою діяльність. В ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем виявили помилку в юридичній адресі ФОП. Зазначили номер квартири 39 замість 38. Що робити з такою ліцензією? Чи можна торгувати по цій «невірній» ліцензії?

Відповідь

Одна з підстав анулювати ліцензію — коли фактичні дані, що контролери виявили під час перевірки й зафіксували в акті перевірки, не відповідають відомостям, що містить Єдиний реєстр ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або документи, що платник додав до заяви про отримання ліцензії. Тобто якщо під час перевірки податківці виявлять невідповідність даних Єдиного реєстру фактичним даним (зокрема, неправильну адресу), вони можуть анулювати ліцензію.

Датою припинення дії ліцензії є день, коли набрало чинності рішення про припинення дії ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності (п. 10 ст. 46 Закону № 3817[1]). Тобто заднім числом анулювати ліцензію не можна.

Тому якщо провадитимете діяльність і вчините одне з порушень зі статті 46 Закону № 3817, штрафні санкції отримаєте, лише якщо продовжите провадити свою діяльність після того, як податківці встановили факт порушення й отримали розпорядження про анулювання ліцензії. Тобто якщо працюватимете без ліцензії або з анульованою ліцензією.

Коли ліцензію анулювати — продавати алкогольні напої не маєте права. Проте можете їх зберігати, аж поки не отримаєте нову ліцензію або не повернете їх постачальникові. Для зберігання таких підакцизних товарів ліцензія не потрібна.

Якщо після отримання ліцензії у ліцензіата змінилися відомості, що містяться в Єдиному реєстрі, він зобов’язаний подати до органу ліцензування заяву про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі (п. 9 ст. 34 Закону № 3817). Подайте таку заяву протягом 30 календарних днів із дня настання події, що спричинила відповідні зміни.

Заяву про внесення змін подають, зокрема, коли змінилося місцезнаходження ліцензіата. Не подавайте заяву, якщо змінилася назва області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів згідно із законодавством або через зміну коду адміністративно-територіальної одиниці або території територіальної громади згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (пп. 2 п. 9 ст. 34 Закону № 3817).

Протягом п’яти робочих днів із дня, коли орган ліцензування отримав заяву про внесення змін до відомостей у Єдиному реєстрі, він вносить зміни й надсилає заявникові витяг з Єдиного реєстру в електронній формі (пп. 1 п. 11 ст. 34 Закону № 3817).

Тому рекомендуємо внести до ліцензії необхідні зміни, перш ніж розпочинати провадити роздрібну торгівлю.

Якщо неправильна  адреса зазначена в ЄДР, спочатку виправте її в ЄДР, а потім — у ліцензії.

Отримайте відповідь на своє запитання через онлайн-помічник системи «Експертус Головбух».

Оформте передплату й отримайте безлімітну експертну підтримку користувачів VIP-версії системи!


[1] Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX.


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок знищення первинних документів

З консультації дізнаєтеся, який алгоритм знищення первинних бухгалтерських документів, та знайдете зразок заповнення акта на знищення первинних документів
50987

Бронювання ФОП: які перспективи

Чи можливе бронювання фізичних осіб-підприємців в Україні? Це питання активно обговорюють, адже багато ФОПів хочуть отримати для себе і своїх працівників відстрочку від мобілізації. Хоча на сьогодні такої можливості офіційно немає, у ВРУ розглядають кілька законопроєктів, які можуть змінити ситуацію. Розберімо, що пропонує законодавець
17200

Посадова інструкція бухгалтера 2025

Організація бухгалтерського обліку на підприємстві передбачає не тільки вирішення питань облікової політики, але, насамперед, кадрової політики. Хто буде вести облік? Однак відібрати найманих працівників замало — необхідно ще й правильно їх документально оформити. Одним із обов’язкових документів є посадова інструкція бухгалтера, посадова інструкція головного бухгалтера. Яким має бути їхній зміст, їхня обов’язковість та відповідальність — про це в консультації
72123

День бухгалтера та аудитора 2025: готуємося до професійного свята

День бухгалтера в Україні цьогоріч відзначаємо 16.07.2025, у середу. Оскільки до важливих подій варто готуватися заздалегідь, зібрали для вас шість ідей, як провести професійне свято в піднесеному настрої та з користю + подарунки бухгалтеру
32138

Гранти для розвитку бізнесу 2025

Один зі способів для бізнесу втриматися в ці непрості часи — отримати грант. Де шукати гранти, як їх отримати й оподаткувати, пояснив експерт
20305