Яку інформацію має підготувати бухгалтер для реєстрації медобладнання в ЕСОЗ

133
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

В ЕСОЗ новий функціонал — реєстрація та облік медичного обладнання. Розповімо, хто відповідатиме за реєстрацію та яку інформацію підготувати бухгалтеру

Відповідь

Якщо надавач медичних послуг зареєстрований в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), із травня 2025 року зобов’язаний реєструвати й обліковувати в ній медичне обладнання. Розберімося, в якому обсязі ця робота ляже на бухгалтерів та яку інформацію починати готувати.

 Реєстрації в ЕСОЗ підлягає обладнання, яке:

  • включене до Переліку медичного обладнання, що підлягає реєстрації та обліку в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ від 22.04.2025 № 697;
  • фактично наявне в медичному закладі;
  • належить закладу або орендоване;
  • доступне для використання або потребує ремонту.

Обладнання, яке неможливо відновити, — не реєструйте.

Із-поміж даних, які потрібно вносити в ЕСОЗ щодо медичного обладнання, зокрема:

  • назва і код;
  • місцезнаходження;
  • виробник, дата випуску, модель, серійний та інвентарний номери (за наявності);
  • статус доступності тощо.

▶️ Послуги за плату від фізичних/юридичних осіб

Підготувати інформацію, на нашу думку, має бухгалтер. Де її шукати?

Допоможуть первинка та регістри аналітичного обліку, як-от:

  • акти приймання-передачі основних засобів — продемонструють, яке обладнання придбали коштом медзакладу, отримали безоплатно як благодійну, гуманітарну допомогу чи від засновника;
  • акти приймання-передачі орендованих основних засобів — поінформують про обладнання, яким заклад користується тимчасово;
  • акти введення в експлуатацію посвідчать фактичне використання обладнання;
  • інвентарні картки — нададуть вичерпну інформацію про інвентарні об’єкти, їхній стан та місця експлуатації.

Радимо підготувати й документацію про технічний стан обладнання: службові записки технічного персоналу про потребу в ремонті, дефектні акти, експертні висновки, плани ремонтів, акти про передачу на ремонт (поліпшення), акти повернення тощо.

Відповідатиме за внесення даних керівник медзакладу або інший уповноважений представник, на якого ці обов’язки керівник покладе наказом.

Чи може бути цим «щасливчиком» бухгалтер? Теоретично — так. Адже уповноважений працівник реєструватиме обладнання, оновлюватиме інформацію, змінюватиме статус його доступності, а також відповідатиме за актуальність цих даних. Ця інформація перебуває переважно в компетенції бухгалтера. Тож його шанси стати уповноваженою особою чималі.

Розпочніть реєстрацію, щойно отримаєте технічну можливість. МОЗ не встановило чітких строків, але НСЗУ рекомендує не баритись.

Ще більше інформації шукайте в продуктах цифрового видавництва Експертус. Експертус — це завжди  своєчасна та фахова допомога у вирішенні ваших робочих ситуацій!

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ПДВ-наслідки оплати за покращене харчування військовослужбовців: правила від ДПС

Проаналізували свіжу ІПК щодо ПДВ на оплати за покращене харчування військовослужбовцям у ЗОЗ. На підставі настанов податківців вивели п’ять базових правил. Долучаємо й оригінал податкової консультації
194

Бухоблік холодильників для вакцин

Оновлений порядок управління вакцинами зобов’язав надавачів послуг із вакцинації зберігати МІБП тільки в спеціалізованому холодильному обладнанні. Хоча у полі уваги — холодильники, приклади та проведення стануть у пригоді і в інших випадках придбання, внутрішнього переміщення, передачі та списання ОЗ
111

Новий порядок атестації працівників охорони здоров’я: головні акценти

Нові правила атестації працівників охорони здоров’я змінюють підходи до стажу, категорій і відповідальності. Розповідаємо, як саме оновилася процедура, хто за що відповідатиме, як обчислювати стаж і що тепер буде з кваліфікаційними категоріями
274

Зміни в Законі про бухоблік: акценти для ЗОЗ

Уряд підготував нову редакцію для Закону про бухоблік. Зміни стосуються переважно звітування, деякі — вимог до посад головбухів. Поінформуємо про головні новації з акцентом на ті, що актуальні для ЗОЗ
145