Яку інформацію має підготувати бухгалтер для реєстрації медобладнання в ЕСОЗ

193
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

В ЕСОЗ новий функціонал — реєстрація та облік медичного обладнання. Розповімо, хто відповідатиме за реєстрацію та яку інформацію підготувати бухгалтеру

Відповідь

Якщо надавач медичних послуг зареєстрований в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), із травня 2025 року зобов’язаний реєструвати й обліковувати в ній медичне обладнання. Розберімося, в якому обсязі ця робота ляже на бухгалтерів та яку інформацію починати готувати.

 Реєстрації в ЕСОЗ підлягає обладнання, яке:

  • включене до Переліку медичного обладнання, що підлягає реєстрації та обліку в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ від 22.04.2025 № 697;
  • фактично наявне в медичному закладі;
  • належить закладу або орендоване;
  • доступне для використання або потребує ремонту.

Обладнання, яке неможливо відновити, — не реєструйте.

Із-поміж даних, які потрібно вносити в ЕСОЗ щодо медичного обладнання, зокрема:

  • назва і код;
  • місцезнаходження;
  • виробник, дата випуску, модель, серійний та інвентарний номери (за наявності);
  • статус доступності тощо.

▶️ До чого підготуватися ЗОЗ після скасування ГК

Підготувати інформацію, на нашу думку, має бухгалтер. Де її шукати?

Допоможуть первинка та регістри аналітичного обліку, як-от:

  • акти приймання-передачі основних засобів — продемонструють, яке обладнання придбали коштом медзакладу, отримали безоплатно як благодійну, гуманітарну допомогу чи від засновника;
  • акти приймання-передачі орендованих основних засобів — поінформують про обладнання, яким заклад користується тимчасово;
  • акти введення в експлуатацію посвідчать фактичне використання обладнання;
  • інвентарні картки — нададуть вичерпну інформацію про інвентарні об’єкти, їхній стан та місця експлуатації.

Радимо підготувати й документацію про технічний стан обладнання: службові записки технічного персоналу про потребу в ремонті, дефектні акти, експертні висновки, плани ремонтів, акти про передачу на ремонт (поліпшення), акти повернення тощо.

Відповідатиме за внесення даних керівник медзакладу або інший уповноважений представник, на якого ці обов’язки керівник покладе наказом.

Чи може бути цим «щасливчиком» бухгалтер? Теоретично — так. Адже уповноважений працівник реєструватиме обладнання, оновлюватиме інформацію, змінюватиме статус його доступності, а також відповідатиме за актуальність цих даних. Ця інформація перебуває переважно в компетенції бухгалтера. Тож його шанси стати уповноваженою особою чималі.

Розпочніть реєстрацію, щойно отримаєте технічну можливість. МОЗ не встановило чітких строків, але НСЗУ рекомендує не баритись.

Ще більше інформації шукайте в продуктах цифрового видавництва Експертус. Експертус — це завжди  своєчасна та фахова допомога у вирішенні ваших робочих ситуацій!

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Меморіальні ордери в КНП: призначення, оформлення та приклади заповнення

Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
38562

ЗОЗ списує прострочені ліки: ПДВ‑наслідки і зведена ПН

У статті — роз’яснення для бухгалтерів, за яких умов нараховувати компенсувальні ПДВ-зобов’язання в разі списання прострочених ліків. Скачаєте зразки податкової накладної та декларації. Зведена ПН із типом причини «13» має особливі правила заповнення
138

Акт приймання-передачі благодійної (гуманітарної) допомоги

Експерти пояснили, у яких випадках складати акт приймання-передачі благодійної допомоги та акт приймання-передачі гуманітарної допомоги, за якою формою, у скількох екземплярах, як довго зберігати. Також навели приклади з практики медзакладів і зразки документів. Зразки — з інтерактивними підказками та варіантами формулювань
16032

Преміювання в КНП: умови, документи, приклади

Як виплачувати премії у медзакладі? Якими нормами керуватися та з ким погоджувати таке рішення? Аби встановити порядок преміювання, достатньо зробити кілька кроків. Яких саме — підкажемо у статті. Дізнайтеся також, як виплачувати, обліковувати й оподатковувати премії медпрацівникам
11966