Коригування суми витрат в Книзі обліку доходів і витрат у разі розірвання договору
Запитання
Яким чином скоригувати суму витрат в Книзі обліку доходів і витрат у разі розірвання договору (поверненні товару) платником ЄП?
Відповідь
Підпунктом 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями передбачено, що платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 (далі – Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку записи у книзі обліку доходів та витрат (далі – Книга) виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримано готівкою, фактично безоплатно отримано товари (роботи, послуги) та понесено витрати, зокрема оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування тощо.
У разі обрання платником податку ведення Книги в паперовому вигляді внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від’ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку (п.п. 3 п. 3 Порядку).
Тобто, внесення виправлень у Книзі здійснюється платником єдиного податку згідно з Порядком.
Однак, для отримання конкретної відповіді з порушеного питання пропонуємо звертатись з детальним описом ситуації до контролюючих органів ДФС з запитом на отримання податкової консультації відповідно до ст. 52 ПКУ.
ЗІР, категорія 107.07