Перша і друга квитанції: термін їх отримання при надсиланні е-звітності
Запитання
Який термін отримання платником електронного документа першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів в електронному вигляді?
Відповідь
Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законодавства. Платник створює електронні документи відповідно в електронній та паперовій формі. В них зазначає усі обов’язкові реквізити та використовує засоби кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності). При цьому керується наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557; далі — наказ № 557.
Першу квитанцію надсилають автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня (п. 8 наказу № 557).
У першій квитанції, що формують за результатами автоматизованої перевірки, повідомляють про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляють про неприйняття електронного документа із зазначенням причин. У такому випадку другу квитанцію не формують. На першу квитанцію накладають кваліфіковану електронну печатку (КЕП) контролюючого органу, здійснюють її шифрування та надсилають автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігають в контролюючому органі.
Якщо автору упродовж встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції формують другу квитанцію.
Друга квитанція підтверджує прийняття (реєстрацію) або повідомляє про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. У другій квитанції зазначають:
- реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа;
- результати обробки в контролюючому органі (дату та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Як діяти, коли керівник не має змоги підписати документи, наприклад, перебуває у відпустці, відрядженні, на лікарняному тощо? Із паперовими документами можна знайти рішення. З електронним документообігом та різними КЕП посадових осіб розібратися складніше — виникає багато запитань щодо правомірності поставлених підписів. У статті підкажемо, як передати повноваження підписувати документи на час відсутності керівника та уникнути ризиків
На другу квитанцію накладають КЕП контролюючого органу, здійснюють її шифрування та надсилають автору електронного документа. Другий примірник другої квитанції зберігають в контролюючому органі.
При наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважають дату та час, зафіксовані у першій квитанції.
Якщо платник надіслав до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважають електронний документ, надісланий до контролюючих органів останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа. За умови, що електронний документ сформований правильно, прийнятий (зареєстрований), про що його автору надійшла друга квитанція про прийняття.