Електронна звітність: коли платнику мають надходити перша та друга квитанції
Запитання
Надіслали документи через Е-кабінет: в які терміни приходять платнику перша та друга квитанції ?
Відповідь
Створення електронного документа його автором завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності).
Після надходження електронного документа до податкової, здійснюється його автоматизована перевірка — у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.
Автоматизована перевірка електронного документа містить перевірку:
- правового статусу кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
- обов’язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів у встановленому порядку;
- відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);
- наявності обов’язкових реквізитів;
- права підпису електронного документа підписувачем.
Першу квитанцію надсилають автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання податковим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня. У ній повідомляють про результати автоматизованої перевірки. У разі негативних результатів — у першій квитанції повідомляють про неприйняття електронного документа зі зазначенням причин. У такому випадку другу квитанцію не формують. На першу квитанцію накладають печатку податкового органу, здійснюють її шифрування та надсилають автору електронного документа (платнику). Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігають в податковій.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважають не одержаним адресатом.
Як діяти, коли керівник не має змоги підписати документи, наприклад, перебуває у відпустці, відрядженні, на лікарняному тощо? Із паперовими документами можна знайти рішення. З електронним документообігом та різними КЕП посадових осіб розібратися складніше — виникає багато запитань щодо правомірності поставлених підписів. У статті підкажемо, як передати повноваження підписувати документи на час відсутності керівника та уникнути ризиків
Другу квитанцію формують не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції. Вона є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття податковою електронного документа. У другій квитанції зазначають:
- реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа;
- результати обробки в податковому органі (дату та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
На другу квитанцію накладають печатку відповідного податкового органу, шифрують її та надсилають автору електронного документа. Другий примірник другої квитанції зберігають в податковому органі.
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа податковим органом вважають дату та час, зафіксовані у першій квитанції.
Якщо платник (автор) надіслав до податкової кілька примірників одного електронного документа (при виправленні, неотриманні першої квитанції тощо), оригіналом вважають електронний документ, надісланий до податкової останнім до закінчення граничного строку подання такого документа. Важлива умова ― документ мали сформувати правильно та прийняти, про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття.