Електронна звітність: коли платнику мають надходити перша та друга квитанції

1181

Запитання

Надіслали документи через Е-кабінет: в які терміни приходять платнику перша та друга квитанції ?

Відповідь

Створення електронного документа його автором завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності).

Після надходження електронного документа до податкової, здійснюється його автоматизована перевірка — у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня.

Автоматизована перевірка електронного документа містить перевірку:

  • правового статусу кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
  • обов’язковості та послідовності накладання на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки підписувачів у встановленому порядку;
  • відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);
  • наявності обов’язкових реквізитів;
  • права підпису електронного документа підписувачем.

Першу квитанцію надсилають автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання податковим органом, в іншому разі – протягом перших двох годин наступного операційного дня. У ній повідомляють про результати автоматизованої перевірки. У разі негативних результатів — у першій квитанції повідомляють про неприйняття електронного документа зі зазначенням причин. У такому випадку другу квитанцію не формують. На першу квитанцію накладають печатку податкового органу, здійснюють її шифрування та надсилають автору електронного документа (платнику). Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігають в податковій.

Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважають не одержаним адресатом.

Другу квитанцію формують не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції. Вона є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття податковою електронного документа. У другій квитанції зазначають:

  • реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа;
  • результати обробки в податковому органі (дату та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).

На другу квитанцію накладають печатку відповідного податкового органу, шифрують її та надсилають автору електронного документа. Другий примірник другої квитанції зберігають в податковому органі.

У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа податковим органом вважають дату та час, зафіксовані у першій квитанції.

Якщо платник (автор) надіслав до податкової кілька примірників одного електронного документа (при виправленні, неотриманні першої квитанції тощо), оригіналом вважають електронний документ, надісланий до податкової останнім до закінчення граничного строку подання такого документа. Важлива умова ― документ мали сформувати правильно та прийняти, про що платнику надійшла друга квитанція про прийняття.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області


Вебінар для бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Довідка за формою № 34-ОПП

Актуальний бланк форми № 34-ОПП, а також пояснення кому і коли її подавати — в консультації
8788

Неможливість виконувати податкові обов’язки – як підтвердити

Як підвередити неможливість виконувати свої податкові обов’язки під час війни, аби не було штрафів за невчасне декларування та несплату податків? Від Мінфіну вже вийшов відповідний Порядок. У статті розглянемо, які підстави він надає; які заяви, повідомлення та підтверджуючі документи для цього потрібні; коли та як їх подавати
17683

«Клуб білого бізнесу»: що варто знати

Президент України підписав Закон про «клуб білого бізнесу». Ще чекаємо на офіційне опублікування документа. Проте вже тепер ви маєте змогу оцінити, чи приймуть вас до клубу білого бізнесу і на які привілеї зможете розраховувати
209

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі – податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання – у цьому огляді
14994