Чи можуть податківці вимагати провести інвентаризацію ОЗ і ТМЦ під час перевірки

1066

Запитання

Чи мають право працівники органів контролю під час перевірки суб’єкта господарювання вимагати провести інвентаризацію ОЗ, ТМЦ, коштів та зняти їх залишки?

Відповідь

Фінансова звітність за МСФЗ: комплект і строки подання

Органи контролю мають право вимагати під час перевірок провести інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ), коштів, зняти залишки ТМЦ, готівки з використанням інформації та документів про результати інвентаризації за наслідками цих перевірок або під час наступних заходів податкового контролю (пп. 20.1.9 Податкового кодексу України (ПК)).

Якщо орган, який за законом має право вимагати провести інвентаризації, видав відповідний документ, інвентаризацію проводять обов’язково. Її розпочинають у строки та обсягом, що зазначив орган контролю в документі, але не раніше дня, коли підприємство отримало цей документ (абз. 6 п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879).

Вимогу провести інвентаризацію надсилають/вручають платникові податків у порядку, що визначає стаття 42 ПК.

Загальні положення акта документальної планової перевірки мають містити інформацію про інвентаризацію:

  • основних фондів, ТМЦ, коштів, зокрема зняття залишків ТМЦ, готівки, яку платник податків провів під час перевірки;
  • документів, розрахунків (якщо їх інвентаризували).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема, копії описів, відомостей, протоколів про результати інвентаризації основних фондів, ТМЦ, коштів тощо, що провів платник податків.

За інформацією Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне для бухгалтера в липні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у липні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники і найважливіші новини, які вплинуть на роботу бухгалтера у липні. Ми постійно актуалізуємо дані в огляді. Роботи, як завжди, багато, але разом ми впораємось! Стежте за оновленнями і листами від Експертно-правової системи «Експертус Головбух» , щоби не пропустити важливе для себе
637

Продаж корпоративних прав 2025

Бізнесом володіють через корпоративні права. Контроль, дивіденди, управління — це те, що вони забезпечують. Однак від них вирішили позбутися. Як оподатковується продаж корпоративних прав? На яких рахунках відображаються корпоративні права? Особливості продажу в учасників ТОВ, повідомлення про зміни у кінцевих бенефіціарах, юридичне оформлення та інвестиційний прибуток у фізосіб. Про все це — у консультації
51302

Консалтингові послуги: документальне оформлення, облік, оподаткування

Порада у веденні бізнесу може йти на вагу золота. Радитися доводиться з різних питань: юридичних, податкових, бухгалтерських, маркетингових, управлінських і не тільки. Як відкрити бізнес, як оптимізувати податки, як забезпечити збут товару, як документально все оформити. Без ефективного вирішення цих питань бізнес швидко може зійти нанівець. Про консалтингові послуги в Україні розповімо у консультації
21397

Проводимо дисконтування заборгованості

Дисконтування з’явилося у практиці бухгалтерів порівняно недавно — після змін у НП(С)БО. Що це таке, як визначити ставку дисконту, як впливає на податки та як обліковувати — зібрали пояснення й приклади. Також розповідаємо, коли дисконтування не потрібне
133804