Чи можуть податківці вимагати провести інвентаризацію ОЗ і ТМЦ під час перевірки

694

Запитання

Чи мають право працівники органів контролю під час перевірки суб’єкта господарювання вимагати провести інвентаризацію ОЗ, ТМЦ, коштів та зняти їх залишки?

Відповідь

Фінзвітність за таксономією МСФЗ: де брати інформацію для складання

Органи контролю мають право вимагати під час перевірок провести інвентаризацію основних засобів, товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ), коштів, зняти залишки ТМЦ, готівки з використанням інформації та документів про результати інвентаризації за наслідками цих перевірок або під час наступних заходів податкового контролю (пп. 20.1.9 Податкового кодексу України (ПК)).

Якщо орган, який за законом має право вимагати провести інвентаризації, видав відповідний документ, інвентаризацію проводять обов’язково. Її розпочинають у строки та обсягом, що зазначив орган контролю в документі, але не раніше дня, коли підприємство отримало цей документ (абз. 6 п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879).

Вимогу провести інвентаризацію надсилають/вручають платникові податків у порядку, що визначає стаття 42 ПК.

Загальні положення акта документальної планової перевірки мають містити інформацію про інвентаризацію:

  • основних фондів, ТМЦ, коштів, зокрема зняття залишків ТМЦ, готівки, яку платник податків провів під час перевірки;
  • документів, розрахунків (якщо їх інвентаризували).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема, копії описів, відомостей, протоколів про результати інвентаризації основних фондів, ТМЦ, коштів тощо, що провів платник податків.

За інформацією Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Договір позики: зразок

Договір позики містить істотні умови: ви отримуєте гроші або речі у борг зі зобов’язанням погасити суму, або повернути річ у визначений термін. Скачайте ЗРАЗОК ДОГОВОРУ ПОЗИКИ, щоб забути про помилки. У статті також дізнаєтесь, як правильно оформити договір позики, які податкові і юридичні аспекти, що з оподаткуванням та обліком
36206

Як відкрити та обліковувати літній майданчик

На час спеки суб’єкти ресторанного господарства відкривають додаткові літні майданчики. Це зручно для клієнтів, яким приємніше відпочивати просто неба, і вигідно суб’єктам господарювання. З'ясуємо, як організувати роботу літнього майданчика і відобразити такі операції в обліку
1493

Головне для бухгалтера в травні 2024 року

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати в травні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники і найважливіші новини, які вплинуть на роботу бухгалтера в травні. Роботи, як завжди, багато, але разом ми впораємось!
2431

Статутний капітал підприємства 2024: поняття, бухгалтерський облік та оподаткування

Статутний капітал — це вартість внесків засновників підприємства. У консультації детально розглянемо поняття статутного капіталу, обмеження щодо його розміру, оподаткування внесків до статутного капіталу, бухгалтерський облік статутного капіталу, зокрема операцій з формування, збільшення та зменшення статутного капіталу.
128745

Рахунок-фактура: зразок

Маєте справу з рахунком-фактурою у внутрішніх операціях чи інвойсом у ЗЕД — пам’ятайте, що не кожен рахунок має статус первинного документа, і не за кожним рахунком відбувається оплата. Які умови треба виконати, аби рахунок вважався первинним документом, рахунок фактура бланк — у консультації
173340