Нерезидент отримав е-послуги за оплату не в євро/доларах: як визначити податкові зобов’язання з ПДВ

1680

Запитання

На яку дату та за яким курсом нерезидент визначає податкові зобов’язання з ПДВ за операціями з постачання електронних послуг, у разі отримання вартості таких послуг у валюті, іншій ніж євро або долар США?

Відповідь

Калькулятор ПДВ

Реєстрація як платника податку особи-нерезидента, який постачає електронні послуги фізособам, місце постачання яких розташовано на митній території України, здійснюється на підставі заяви (п. 208 прим. 1.2 Податкового кодексу України; ПК). У заяві про реєстрацію як платника податку зазначають, зокрема, інформацію щодо іноземної валюти (євро або долар США), в якій особа-нерезидент буде сплачувати податок.

Датою виникнення податкових зобов’язань за операціями з постачання платником податків — нерезидентом е-послуг є останній день звітного (податкового) періоду, в якому оплачено е-послуги (п. 208 прим. 1.5 ПК).

Базу оподаткування операцій з постачання платником податків — нерезидентом е-послуг визначають за вартістю таких послуг (п. 208 прим. 1.6 ПК).

Податок становить 20% бази оподаткування, і його додають до вартості е-послуг, крім операцій, звільнених від оподаткування ПДВ.

Базу оподаткування та суму податку визначають в іноземній валюті (євро або долар США).

Сума податкового зобов’язання, зазначена платником податків — нерезидентом, підлягає сплаті в іноземній валюті (євро або долар США) упродовж 30 к. дн., що настають за останнім днем граничного строку, передбаченого пунктом 208 прим. 1.8 ПК для подання спрощеної податкової декларації, на валютний рахунок, відкритий центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в уповноваженому банку (п. 208 прим. 1.9 ПК).

Щоб  визначити податкові зобов’язання зі сплати податків і зборів, застосовують офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Нацбанком, що діє на 0 годин дня подання особою-нерезидентом податкової декларації щодо постачання е-послуг 9 (п. 39 прим. 1.1 ПК).

Отже, незалежно від того, що оплату вартості е-послуг отримали у валюті, іншій ніж євро або долар США, для визначення податкових зобов’язань зі сплати ПДВ особа-нерезидент здійснює перерахунок отриманої іноземної валюти у валюту, зазначену для сплати податку (євро або долар США) за офіційним курсом валюти України до іноземних валют, встановленим Нацбанком, що діє на 0 годин дня подання особою-нерезидентом податкової декларації щодо постачання е-послуг.

За інформацією Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

додаток

👇 Жовтнева пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13297

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані 2026

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
24703

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
952402

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35102

Показники D та P: як використовувати, щоб уникнути блокування ПН / РК

Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити
551