Чи діє готівкове обмеження на отримання та повернення поворотної фіндопомоги

819

Запитання

Чи поширюється обмеження щодо граничної суми розрахунків у розмірі 50 тис. грн, на розрахунки суб’єкта господарювання з фізособою у разі отримання та повернення поворотної фінансової допомоги?

Відповідь

Робота з РРО: чеки, інтернет-торгівля, перевірки, штрафи

Суб’єкти господарювання мають право розраховуватися готівкою між собою або з фізособами упродовж одного дня за одним або декількома платіжними документами в межах граничних сум, які встановило Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою НБУ від 29.12.2017 № 148 (далі — Положення № 148).

Платежі понад граничні суми проводять через надавачів платіжних послуг — переказом з рахунку на рахунок або внесенням коштів до кас надавачів платіжних послуг для подальшого їх переказу на рахунки. Кількість суб’єктів господарювання і фізосіб, з якими можна проводити готівкові розрахунки упродовж дня, не обмежена.

Розрахунки суб’єктів господарювання і фізосіб готівкою без відкриття рахунку шляхом внесення готівки до кас надавачів платіжних послуг для подальшого її переказу на рахунки інших суб’єктів господарювання або фізосіб, для платників коштів є готівковими, а для отримувачів коштів — безготівковими (п. 10 розд. ІІ Положення № 148).

Водночас Положення № 148 не визначає, чи поширюються його норми на операції між суб’єктом господарювання і фізособами з отримання та повернення поворотної фінансової допомоги. Тому податківці рядять звернутися за роз’ясненням з цього питання до НБУ як до розробника Положення № 148.

ЗІР, категорія 109.13

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
193

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120294

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341768

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291876

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
840