Підприємство ліквідували: як внести виправлення до трудової книжки працівника

Якщо підприємство ліквідували, виправлення помилок у трудовій книжці працівника має виконати його правонаступник. Порядок виправлення передбачає відповідна інструкція

pdfo_iz_grosh_komp.jpg

⚡ ЄСВ для ФОП знов обов’язковий — 2025 ⚡

Працівник подав документи для призначення пенсії. Однак ПФУ не врахував певний його трудовий стаж через те, що в трудовій книжці не виправили певні записи про роботу. Заклад видав працівнику довідку про те, що не виправив записи. Однак ПФУ не врахував цю довідку під час розрахунку пенсії.

Як внести виправлення до трудової книжки? — з таким питанням працівник звернуся до Держпраці.

Держпраці пояснила, що виправити помилки в трудовій книжці може:

  • відповідна посадова особа підприємства, де зробили неправильний запис;
  • правонаступник підприємства, якщо його ліквідували;
  • вища організація, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство, — якщо немає правонаступника;
  • обласний чи державний архів — за відсутності вищої організації, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство (п. 2.6. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мін’юсту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58)).

Виправлені відомості мають повністю збігатися з оригіналом відповідного наказу чи розпорядження роботодавця. Якщо ці документи втратили або вони не відповідають фактичним даним, помилки в трудовій виправляють на підставі інших документів, що підтверджують виконання робіт, яких не зазначили в трудовій книжці (особові картки, трудові договори, розрахункові відомості тощо).

Показання свідків не можуть бути підставою для виправлення записів у трудовій книжці (п. 2.9. Інструкції № 58).

Порядок виправлення помилок у трудовій книжці:

  1. у графі № 1 трудової книжки записують порядковий номер запису;
  2. графі № 2 — дату, коли внесли порядковий номер запису;
  3. графі № 3 — спочатку роблять запис про те, що відповідний запис недійсний, зазначають його номер незалежно від суті помилки, записують фразу «Запис за №… недійсний»), а потім зазначають правильне формулювання;
  4. графі № 4 — повторюють дату і номер наказу/розпорядження, із якого неправильно внесли запис до трудової книжки.

У трудових книжках і вкладишах заборонено закреслювати, витирати, заклеювати неправильні або неточні записи, які внесли раніше.

За інформацією ГУ Держпраці в Одеській області


Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами. Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку. Зекономте на передплаті фахових видань «Головбух», «Головбух Агро», «Головбух Медицина», а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух».

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні) або напишіть у чат. Миру нам.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як змінили Розрахунок сільгоспчастки у 2025 році

Із 18 липня 2025 року діють оновлені правила заповнення Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва. Тепер до сільгоспдоходу можете включати більше операцій, а деякі «дивні обмеження» скасовані. Дізнайтеся, на які зміни чекати у звітності за новою формою
46

Скасування Господарського кодексу з 28.08.2025: які наслідки і що буде далі?

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
3217

Програмний РРО (ПРРО): як працювати у 2025 році

Програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) — альтернатива старому доброму касовому апарату. Адже за допомогою програмних РРО розраховуватися з покупцями і зручніше, і дешевше. Все про ПРРО: кому і коли застосовувати, як зареєструвати та працювати
24417

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді