З 30 грудня 2022 року діють нові форми податкових декларацій платників єдиного податку. Що змінилося у деклараціях, та коли за ними вперше звітувати – розповімо далі.

Тести з РРО: перевір свої знання Наказ Мінфіну від 15.12.2022 № 438
Мінфін наказом від 24.11.2022 № 394, який діє з 30.12.2022, виклав у новій редакції:
- форму податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, затвердженої наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу від 09.12.2020 № 752);
- форму податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), затвердженої наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578;
- форму податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, затвердженої наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу від 09.12.2020 № 752).
Крім того, наказом від 15.12.2022 № 438 Мінфін уніс зміни до наказу від 24.11.2022 № 394. А саме:
Форма декларації | Що змінили |
Форма податкової декларації платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця, затверджена наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578 (в редакції наказу від 24.11.2022 № 394) | - У рядку 6 слова «Електронна адреса» замінили словами «Адреса електронної пошти»;
- у додатку 1 слово «Додатку» замінили словом «Додатка» (у чотирьох випадках);
- у тексті форми та додатків до неї:
- слово «к.» замінили словом «графа»;
- слово «колонка» у всіх відмінках і числах замінили словом «графа» у відповідних відмінках і числах
|
Форма податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), затверджена наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу від 24.11.2022 № 394) | - У рядку 4 слова «електронна адреса» замінили словами «адреса електронної пошти»;
- у тексті форми та додатків до неї:
- слово «к.» замінили словом «графа»;
- слово «колонка» у всіх відмінках і числах замінили словом «графа» у відповідних відмінках і числах
|
Форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, затверджена наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578 (у редакції наказу від 24.11.2022 № 394) | - У рядку 2 вилучили дублювання парного розділового знака «)» після слів «(за наявності)»;
- у рядку 6 слова «Електронна адреса» замінили словами «Адреса електронної пошти»;
- графу 9 після слова «володіння» доповнили словом і цифрами «землею)11»;
- друге речення примітки 17 до форми виклали в новій редакції: «Форма розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 20__ рік, затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26 грудня 2011 року № 772, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06 квітня 2012 року за № 510/20823»;
- у реквізиті «підпис» слово та цифру «паспорта6» замінили словом і цифрою «паспорта5» (у двох випадках);
- примітку 9 до форми перед цифрами і словом «26 листопада» доповнили словом «від»;
- у тексті форми та додатків до неї:
- слово «к.» замінили словом «графа»;
- слово «колонка» у всіх відмінках і числах замінили словом «графа» у відповідних відмінках і числах
|
Наказ Мінфіну від 15.12.2022 № 438 діє з 30 грудня 2022 року.
Нагадаємо, нові форми декларацій набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, в якому їх оприлюднили (п. 46.6 Податкового кодексу України). Отже, за оновленими формами декларацій вперше слід звітувати:
- ФОПам і юрособам — платникам єдиного податку третьої групи — за періоди починаючи з І кварталу 2023 року;
- ФОПам – платникам єдиного податку першої та другої груп і платникам єдиного податку четвертої групи — за 2023 рік.
Однак офіційної інформації від ДПС про звітування за оновленими формами наразі немає.
Для ФОП група 2 досить вигідна через фіксовану величину податку, яка не залежить від обсягу доходу. Єдиний податок група 2 — які умови перебування на ній, що дозволено і заборонено, та новий ліміт групи — у консультації
Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування — це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
Якими можуть бути причини відмови від спрощеної системи оподаткування, у які терміни таку відмову можна зробити, якою є форма заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та як її заповнити – у консультації
Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2026–2027 роках, про єдиний податок в умовах воєнного стану, хто може перебувати на кожній з цих груп та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді