Підприємство нараховує прискорену амортизацію основних засобів груп 3, 4, 5, 9, які ввело в експлуатацію з 01.01.2020. Чи може воно застосовувати до цих основних засобів будь-який метод розрахунку амортизації відповідно до НП(С)БО або МСФЗ (крім виробничого)?

Військовий збір для ФОПів: скільки сплачувати з 2025 року Індивідуальна податкова консультація від 28.02.2023 № 435/ІПК/99-00-21-02-02-06
У період з 01.01.2020 до 31.12.2030 під час визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств у розрахунку амортизації основних засобів (ОЗ) застосовують мінімально допустимі строки амортизації:
- два роки — для четвертої (машини та обладнання) та п’ятої груп;
- п’ять років — для третьої (передавальні пристрої) та дев’ятої груп.
Мінімально допустимі строки амортизації ОЗ використовують незалежно від строків амортизації у бухобліку.
ОЗ, до яких застосовують мінімально допустимі строки амортизації, мають одночасно відповідати двом вимогам:
- введені в експлуатацію в межах одного з податкових/звітних періодів у період з 01.01.2020 до 31.12.2030;
- не були у використанні.
Такі ОЗ слід використовувати у власній господарській діяльності. Їх не можна продавати чи надавати в оренду іншим особам. Виняток — платники податків, основним видом діяльності яких є послуги з надання в оренду майна (п. 43-1 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України).
Отже, коли застосовуєте прискорені строки амортизації ОЗ, користуйтеся методами нарахування амортизації, що передбачають правила бухгалтерського обліку (крім виробничого).
Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта