Пропонують обмежити використання патріотичної тематики в комерційних цілях

У ВРУ зареєстрували проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі» від 20.03.2023 р № 9128

Пропонують обмежити використання патріотичної тематики в комерційних цілях

Бухгалтерський облік, оподаткування та трудові відносини під час воєнного стану

Проєкт Закону від 20.03.2023 р № 9128

Як пояснюють автори законопроєкту, останнім часом воєнну тематику використовують в комерційних цілях. У маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань. Наприклад, реєструють торговельні марки алкогольних напоїв, продуктів харчування, інших товарів, назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують чи обіграють воєнну тематику у необережний, а подеколи і просто у неприпустимий спосіб.

Законопроектом пропонують внести зміни до статті 6 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15.12.1993 № 3689-XII та до статті 8 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР.

Змінами планують:

1) встановити, що не можуть одержати правову охорону та не можуть бути зареєстровані як торговельні марки позначення, що відтворюють:

  • повністю чи частково назви подій, пов'язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24.02.2022);
  • найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
  • назви родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);
  • привітання, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань;

2) заборонити розповсюджувати рекламу товарів, робіт і послуг з використанням:

  • назв подій, пов'язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • назв населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24.02.2022);
  • згадувань бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов'язаних із здійсненням заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • імен військовослужбовців ЗСУ, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів), а також цивільних осіб, які брали участь у здійсненні заходів з нацбезпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;
  • найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;
  • назв родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);
  • привітань, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань.

3) не поширювати обмеження на рекламу кіно-, відео- та видавничу продукцію, присвячену висвітленню подій, пов'язаних із здійсненням заходів з нацбезпеки і оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії.

У разі прийняття Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Собівартість продукції підприємства: правила розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання даного огляду
86420

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45870

Податок на переказ коштів з-за кордону

Отримання переказів коштів з-за кордону зараз актуальне як ніколи. Перекази здійснюють батьки, члени подружжя, діти, інші родичі та не лише вони. Коли та як треба декларувати та сплачувати податки з грошових переказів з-за кордону, коли можна не сплачувати податки з закордонних переказів та які є способи здійснення таких переказів — у консультації
373

Обмеження готівкових розрахунків

Зважати на обмеження готівкових розрахунків доводиться повсякчас. То засновник бажає внести позику готівкою, то працівник надав документи на придбані власним коштом товари. От і постають запитання, чи слід застосовувати обмеження. Нагадаємо про граничні суми розрахунків готівкою і розглянемо декілька ситуацій, пов’язаних із готівковими розрахунками
100892

Суборенда приміщення: договір, бухоблік

У консультації – про суборенду приміщення, зразок договору суборенди приміщення, а також особливості укладання таких договорів, заповнення форми 20-ОПП для суборендодавця та суборендаря, а також бухгалтерські проведення для обох сторін
64786

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді