Під час укладення трудових договорів враховуйте:
- інтереси і потреби кожної зі сторін;
- деякі особливості прийняття на роботу працівників певних категорій;
- передбачені для працівників пільги, гарантії і переваги.
Для укладення трудового договору особа з інвалідністю подає:
- загально прийняті документи (паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, документ про освіту);
- довідку МСЕК;
- виписку з акта огляду МСЕК (роботодавець собі залишає їх копії). У цих документах вказані причина інвалідності, група і строк інвалідності та висновки комісії про умови та характер праці особи з інвалідністю;
- індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю (обов’язкова для виконання всіма роботодавцями).
Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення про прийняття працівника на роботу (ст. 24 Кодексу законів про працю України).
Форму повідомлення та порядок його подання затвердив Кабмін постановою від 17.06.2015 № 413.
Урядовці запропонували компенсувати витрати на допоміжні засоби, які підприємства закуповують, щоб облаштовувати робочі місця для новоприйнятих працівників з інвалідністю. Хто з роботодавців може отримати компенсацію, на яких умовах і які документи підготувати, пояснює експерт