ФОП дохід отримав в одному місяці, а витрати в іншому: як заповнити типову форму обліку доходів/витрат
Запитання
Яким чином ФОП заповнює Типову форму, якщо дохід отримав в одному місяці, а витрати, пов’язані з його отриманням поніс у наступному місяці?
Відповідь
⚡ Усе про ФОПМінфін наказом від 13.05.2021 № 261 затвердив:
- Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — Типова форма);
- Порядок ведення типової форми (далі — Порядок № 261).
На підставі первинних документів за підсумками робочого дня, впродовж якого отримали дохід/понесли витрати, роблять записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати (п. 1 розд. І Порядку № 261).
У Типовій формі відображають:
У графі 2 |
|
У графах 5—10 | Інформацію про документально підтверджені витрати, що пов’язані з господарською діяльністю |
Зокрема, у графі 6 Типової форми відображають придбані товарно-матеріальні цінності, які реалізували/використали під час:
- виробництва продукції/товарів чи надання робіт/послуг;
- провадження незалежної професійної діяльності.
Тож за підсумком дня ФОП-загальник на підставі первинних документів заповнює Типову форму наступним чином, зокрема:
- графу 2 — на дату фактичного отримав дохід від госпдіяльності;
- графу 6 — на дату, коли фактично поніс витрат.
За інформацією ДПС у Харківській області
ФОП планує публікувати на своєму YouTube-каналі власні відео. Чи може ФОП провадити підприємницьку діяльність через сервіс Base та сплачувати із цього доходу єдиний податок за обраною ставкою? Якщо ФОП може використовувати свій рахунок, щоб отримувати донати через цей сервіс, чи потрібен РРО?