Порядок формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затверджено постановою Правління ФСС з ТВП від 18.01.2011 № 4.
Відповідно до нього послідовність дій страхувальника за самостійного виявлення ним помилок щодо правильності нарахування допомоги з тимчасової непрацездатності така:
1) необхідно перерахувати суму допомоги згідно з вимогами законодавства;
2) письмово повідомити орган ФСС з ТВП про факт виявлення помилок і зміст таких помилок, вказати причини їх виникнення та надати розрахунок донарахованої чи зменшеної суми допомоги з тимчасової непрацездатності;
3) нарахувати належну суму лікарняних.
У письмовому повідомленні, яке страхувальник складає у двох примірниках, зазначаються такі дані:
- найменування страхувальника;
- реєстраційний код страхувальника в органі ФСС з ТВП або його номер у Державному реєстрі (для зареєстрованих після 01.01.2011) та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ;
- період виявлення помилки;
- зміст помилки;
- сума відкоригованих витрат;
- дата складання повідомлення.
Зразок листа на повернення коштів ФСС з ТВП
Таке повідомлення підписує керівник і головний бухгалтер або фізична особа — суб’єкт підприємницької діяльності, після чого воно надсилається до органу ФСС з ТВП.
Якщо страхувальник самостійно виявляє помилку в розрахунку допомоги з тимчасової непрацездатності та встигає здійснити перерахунок неправильно нарахованих витрат до початку перевірки органом ФСС з ТВП, до відповідальності він не притягуватиметься.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"