Бюджетна звітність медзакладу
Зразок фінансового плану КНП Скачати
Небюджетні установи, але з бюджетною звітністю
Медзаклад у формі КНП в цілому уже не зобов’язаний звітувати як бюджетна установа. Звітність бюджетних установ, яка добре знайома бухгалтерам, які працювали у медзакладах ще до реформи, КНП можуть і не подавати. Бюджетна звітність – це наприклад, звіти про надходження і витрачання коштів загального чи спеціального фондів. І це логічно, так як у КНП уже немає бюджетування уже немає бюджетування у формі загального чи спеціального фонду, відсутній кошторис. Замість кошторису фінансовий план і фінансова звітність за “комерційним” НП(С)БО 1, а не по “бюджетному” НПСБОДС 101. Виходить, що нема потреби подавати бюджетні звіти?
Не все так просто: форма КНП передбачає можливість існування декількох джерел фінансування у медзакладу:
- від НСЗУ по програмі медичних гарантій – вони не вважаються бюджетними коштами;
- від надання платних медпослуг фізособам – це приватні надходження;
- від надання послуг юрособам – це теж приватні надходження;
- пожертвування, гранти, гуманітарна допомога, благодійна допомога – це теж приватні надходження КНП;
- кошти за бюджетними програмами з державного чи місцевого бюджету – можливість їх отримання ніхто не відміняв. Можуть бути програми фінансування закупівлі ліків, лікування певної категорії хворих (учасники АТО, чорнобильці, особи з інвалідністю) і т.д. Це звичні для більшості медзакладів бюджетні кошти.
Саме через останнє джерело надходжень у медзакладу й постає потреба й обов’язок звітувати, використовуючи добре знайомі з бюджетного минулого форми бюджетної звітності. Єдина відмінність: тепер медзаклад є не розпорядником, а лише одержувачем бюджетних коштів. Фінансування здійснюється за КЕКВ 2282 і 3210, які стосуються реалізації державних (регіональних) програм і капітальних трансфертів підприємствам відповідно.
Увага: Медзаклад-КНП – може бути тільки одержувачем, а не розпорядником бюджетних коштів
У чому відмінність одержувача від розпорядником? Статус одержувача бюджетних коштів визначений у пп. 38 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу. Статус одержувача присвоюється небюджетним установам. Відмінність у звітності та відсутності кошторису.
Увага: Медзаклад-КНП, який не отримує коштів з місцевого або державного бюджету бюджетну звітність не подає
Однак, якщо медзаклад-КНП не має такого джерела фінансування як бюджетні кошти, то й складати бюджетну звітність йому не потрібно. Звітування такого КНП нічим не відрізняється від звітності звичайної неприбуткової організації на кшталт ОСББ, політичної партії чи профспілки.
Де шукати форми бюджетної звітності для КНП
Форми бюджетної звітності знаходяться у наказі Мінфіну від 24.01.2012 р. № 44, який затверджує Порядок складання такої звітності як для розпорядників, так і для одержувачів бюджетних коштів (далі – Порядок № 44).
Яку саме бюджетну звітність подавати КНП
Форми, які треба подавати одержувачам бюджетних коштів, до яких належить медзаклад-КНП визначено п. 2 розділу ІІ Порядку № 44, а частоту подачі – у п. 11 розділу ІІ Порядку № 44. Їх зведено у таблицю нижче:
Назва звіту: “Звіт про…” | Шифр форми | Період подачі |
заборгованість за окремими програмами | № 7д.1, № 7м.1 | місяць, квартал, рік |
надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій) | № 4-3д.1, № 4-3м.1 | місяць, квартал, рік |
надходження та використання коштів загального фонду | № 2д, № 2м | квартал, рік |
надходження і використання інших надходжень спеціального фонду | № 4-3д, № 4-3м | квартал, рік |
заборгованість за бюджетними коштами | № 7д, № 7м | квартал, рік |
надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень | № 4-2д, № 4-2м | квартал, рік |
Квартальна звітність подається накопичувано, тобто містить інформацію за І квартал, півріччя, 9 місяців і рік.
Цілу низку граф у вищенаведених звітах одержувачі бюджетних коштів не заповнюють, тому при заповненні конкретної форми варто початково ознайомитися з інструкціями у розділі ІІІ Порядку № 44.
► для кого резерви обов'язкові; ► сформувати, використовувати та обліковувати:резерв відпусток, резерв сумнівних боргів ► як інвентаризувати резерви ► як відповідатимете за «резервні» помилки
Строки подачі бюджетної звітності КНП
Строки подачі звітності визначається Державним казначейством, яке її і приймає. При електронній подачі він становить не пізніше 5-го числа для місячної звітності та не пізніше 10-го числа – для квартальної (річної) звітності.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"