Медзаклад накопичив добровільних внесків і вирішив витратити ці кошти на поточний ремонт приміщень. Планує власними силами без підрядників покласти ламінат, замінити вікна, оновити стіни. Медзаклад не має у штаті ремонтної бригади. Як документально оформити роботи? Чим підтвердити списання матеріалів на ремонт? Як показати операції в бухобліку?
Відповіді на ці запитання шукатимемо в Методрекомендаціях № 561 та НП(С)БО 7 «Основні засоби».
Як організувати поточний ремонт у медзакладі
Щоб підтримувати нерухомість у належному стані, проводять поліпшення та ремонти об’єктів. Із-поміж поліпшень — модернізація, добудови, реконструкція.
Рішення щодо характеру робіт ухвалює керівник медзакладу. Він має взяти до уваги поточну ситуацію та істотність витрат (п. 29 Методрекомендацій № 561). Рішення визнати роботи поточним ремонтом керівник обов’язково закріплює в наказі. У тексті наказу зазначте:
Як задокументувати поточний ремонт у медзакладі
Списання матеріалів оформіть накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма № М-11). Спирайтеся на дані дефектного акта.
Якщо залучаєте до поточного ремонту працівників медзакладу, складіть наряд на відрядну роботу та відобразіть нарахування зарплати й відрахувань ЄСВ у документах на оплату праці: розрахунково-платіжній відомості працівника (форма № П-6), відомості нарахування ЄСВ тощо.
Після завершення робіт підготуйте відомість виконаних робіт, де зазначте:
Як показати поточний ремонт у медзакладі в бухобліку
Витрати на підтримання об’єкта в робочому стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання включайте до витрат періоду (п. 32 Методрекомендацій № 561, п. 15 НП(С)БО 7). Збільшуйте витрати залежно від напряму використання будівлі.