10 помилок, які заважають бухгалтеру бути щасливим
Мало хто може похизуватися тим, що робота робить його щасливим. Велика кількість офісних працівників живе «від вихідних до вихідних», «від зарплати до зарплати».
За статистикою американського інституту громадської думки Gallup, 85% працівників не демонструють високу зацікавленість працювати. Це означає, що мало хто з людей розуміє, як бути щасливими, поки вони працюють в офісі.
Італійський психотерапевт Рафаелі Мореллі провів дослідження і помітив 10 поширених помилок офісних працівників, які заважають їм бути щасливими на роботі (рис.). Розповімо про них детальніше.
Подивіться, які результати опитування отримав Рафаелі Мореллі
Помилка 1. Бути завжди на зв’язку і брати участь у всіх світських розмовах
Враження людини від роботи залежать від того, як часто і з якими колегами вона спілкується, які відносини з ними складаються. Адже в багатьох колективах бувають люди, які пліткують, замість роботи базікають на світські теми і втягують у це інших. Якщо людина постійно працює і спілкується з такими людьми, не створює для себе особистого простору, то швидко втомлюється і вигорає.
Порада. Щоб заряджатися в офісі позитивною енергією, будуйте ділові відносини з колегами на принципах доброзичливості, але водночас відстороненості. Наприклад, дозволяйте собі не підтримувати світські бесіди, не слухайте пліток, утримуйтеся від коментарів про інших. Пам’ятайте, що негативні люди легко використають ваші слова з корисливою метою, спотворивши до невпізнання їх зміст.
Але це не стосується робочих процесів. Їх, навпаки, активно обговорюйте, висловлюйте пропозиції.
Помилка 2. Намагатися всім сподобатися
Коли людина прагне отримати схвалення і визнання колег, керівництва, вона втрачає багато енергії. До того ж стає залежною від думки інших, а це спричинює стрес. Наприклад, коли людина намагається бути серйозною на нараді, показувати відповідальність перед шефом і жорсткість щодо підлеглих, вона сама себе заганяє в емоційну пастку.
Порада. Залишайтеся на роботі самим собою. Наприклад, побудьте тимчасово працівником-середнячком. Та якщо ви намагаєтеся завжди виконувати роботу краще за всіх, це не означає, що ви маєте змушувати себе працювати гірше, ніж можете. Зробіть так, щоб вашим мотивом було задоволення від процесу роботи, а не зовнішні оцінки колег.
- Національна сертифікація бухгалтерів — 2025 ⏩
- Професійна сертифікація за МСФЗ ⏩
- Національна сертифікація головбуха медичного КНП — 2025 ⏩
- ПДВ: від азів до майстерності ⏩
- Розрахунок зарплати, звітність, перевірки ⏩
- РРО: робота, помилки та штрафи ⏩
- ФОП-єдиноподатник: практикум для бухгалтера та підприємця ⏩
- Благодійні організації: практикум з обліку та оподаткування ⏩
Помилка 3. «Прокидатися» за допомогою стимуляторів
Якщо на роботі відчуваєте себе втомленим і вдаєтеся до різних стимуляторів, наприклад кави, енергетиків тощо, — ймовірно, ви обмежили себе дуже жорсткими рамками.
Порада. Дозвольте собі бути на роботі більш спонтанним. Ви помітите, що нічого страшного не трапиться, зате почуватиметеся більш розслаблено. Для цього шукайте причини в тих обмеженнях, які поставили собі на роботі. Пам’ятайте, що багато заборон — це власні вигадки людини. Люди самі вигадують, що їм не можна робити або говорити в офісі. Такі переконання не дають вам спонтанно себе проявляти.
Помилка 4. Обмірковувати проблему, поки не знайдете рішення
Коли людина має невирішене питання, вона розмірковує над ним увесь день, при цьому не дає мозку відпочити ані хвилини. Думає про проблему навіть у вільний час, і відраза до роботи наростає.
Порада. Коли намагаєтеся розв’язати складну проблему, не думайте про неї постійно. Перемикайтеся на інші завдання, відволікайтеся на приємні справи. Наприклад, сходіть до спортзали, рушайте на прогулянку. Часто в такі моменти рішення саме спадає на думку. Якщо є проблема, значить, існує і її спосіб її розв’язати.
Помилка 5. Тримати все під контролем
Добре організований процес не потребує прискіпливого контролю. Але керівники за звичкою часто використовують мікроменеджмент. Контролюють кожен крок працівників, втручаються у справи, з якими працівники впоралися б самотужки. Так вони жорстко обмежують і себе, і підлеглих.
Порада. Не обмежуйте свої і чужі можливості там, де цього можна уникнути. Якщо дасте свободу в розумних межах працівникам і собі, працювати буде цікавіше, а результати покращаться.
У системі «Експертус Головбух» бухгалтер завжди може отримати швидку і точну відповідь на своє професійне запитання. Кожне рішення, запропоноване Системою, є актуальним і своєчасним. Цим вона і унікальна.
Хочемо вас порадувати — дати безплатний демодоступ до Системи
Помилка 6. Сидіти весь день за робочим комп’ютером
Усі знають, що потрібно переривати роботу щогодини, вставати з-за столу, рухатися. Але насправді це роблять одиниці. За комп’ютером втомлюються не лише очі та спина, а й голова. До кінця дня людина погано почувається і хоче швидше втекти з роботи.
Порада. Щогодини протягом робочого дня хоча б на п’ять хвилин перемикайтеся з розумової активності на фізичну. Наприклад, робіть вправи для очей, розминайтеся. Відкривайте вікно, щоб провітрити приміщення, виходьте в обідню зону, щоб випити склянку води, або з офісу на вулицю, щоб подихати свіжим повітрям.
Помилка 7. Робити одне й те саме
Рутина вбиває бажання працювати і задоволення від роботи. Коли людина доводить свої дії до автоматизму, перестає відчувати позитивні емоції.
Порада. Час від часу робіть що-небудь незвичне. Наприклад, в обідню перерву перехопіть на лавці в парку, відвідайте книгарню, де за філіжанкою кави можна погортати книжку.
Помилка 8. Вибирати роботу лише за рівнем зарплати
Якщо нинішнє місце роботи вам не в радість, не обманюйте себе: гроші задовольнять лише на короткий час. А стрес, роздратування й антипатія до роботи щодня зростатимуть.
Порада. Пам’ятайте: важливо не лише, щоб вашу роботу добре оплачували, а й щоб думки про неї викликали у вас приємні почуття. Коли людина отримує хороші гроші за те, що займається улюбленою справою, працювати їй в радість.
Помилка 9. Приносити негативні емоції з роботи додому
Людині не просто залишити емоції в офісі, щойно завершився робочий день. Люди, які працюють у стані стресу й несуть високу відповідальність, продовжують відчувати напруження вдома і виливають його на родичів.
Порада. Уява людини — дієвий засіб проти стресу після робочого дня. Ось один із прийомів, щоб переключитися на відпочинок: наприкінці дня уявляйте собі картини дикої природи. Наприклад, гірський каньйон із бурхливим водоспадом. Дивлячись на водоспад, символічно наповнюйте себе його енергією, а гори сприймайте як символ непорушності і міцної опори. Так відволічетеся від проблем і розслабитеся після важкого робочого дня.
Помилка 10. Вважати роботу в’язницею
Речі і люди такі, якими ми хочемо їх бачити. Якщо вважати роботу в’язницею, вона неодмінно нею стане. А більшість «страждальців» заявляють, що не можуть залишити роботу, тому що бояться змін, не знають, куди йти, або думають, що без них не впораються.
Порада. Пам’ятайте: працювати чи ні, ходити або не ходити до офісу — це вільний вибір кожної людини. І якщо людина вибирає роботу, значить, вона робить життя людини кращим і більш насиченим (табл.). Ставтеся до роботи відповідно.
Підвищте почуття радості від роботи за допомогою цих прийомів ⏬