Робоча ситуація дня

Якщо фізична особа — працівник підприємства для виконання цивільно-правової дії за дорученням замовника (підприємства) використовує власні кошти, то замовник має відшкодувати цій особі витрати за умови наявності підтвердних документів та подання фізичною особою звіту про використання коштів

Відшкодування підприємством витрачених працівником власних коштів на придбання товарів

На підставі яких документів компенсувати працівникам підприємства витрати на придбання товарів за власні кошти?

Якщо фізична особа — працівник підприємства для виконання цивільно-правової дії за дорученням замовника (підприємства) використовує власні кошти, то замовник має відшкодувати цій особі витрати за умови наявності підтвердних документів та подання фізичною особою звіту про використання коштів, форма якого та порядок складання затверджені наказом ДПА України від 23.12.2010 №996 (далі — авансовий звіт).

У разі невідшкодування працівнику на підставі авансового звіту коштів за придбані ним за власний рахунок товари (роботи, послуги) в обліку обчислюється заборгованість перед працівником. При цьому наявність чи відсутність договору доручення під час придбання працівником за власний рахунок для потреб підприємства товарів (робіт, послуг) не впливає на порядок відображення у податковому обліку такої заборгованості.

Таким чином, законодавством не виключається можливість придбання працівником товарів (робіт, послуг) для виробничих (господарських) потреб підприємства за рахунок власних коштів з подальшим відшкодуванням підприємством витрачених працівником сум. У разі придбання товарів (робіт, послуг) для потреб підприємства за власні кошти працівник може відзвітувати перед підприємством шляхом подання авансового звіту у такому ж порядку, як і при звітуванні за кошти, видані для таких цілей під звіт. Підприємство відшкодовує працівнику витрати на підставі поданого ним до бухгалтерії авансового звіту та оригіналів первинних документів.

Підпунктом 164.2.11 Податкового кодексу України встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються надмірно витрачені кошти, отримані на відрядження або під звіт та не повернуті у встановлені законодавством строки. Такі суми відображаються у податковому розрахунку за формою №1ДФ з ознакою доходу «118».

Суми відшкодування не є доходами працівників, тому вони у формі №1ДФ не відображаються.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15379

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8229

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65848

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
92

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1557

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді