Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Якщо фізична особа — працівник підприємства для виконання цивільно-правової дії за дорученням замовника (підприємства) використовує власні кошти, то замовник має відшкодувати цій особі витрати за умови наявності підтвердних документів та подання фізичною особою звіту про використання коштів

Відшкодування підприємством витрачених працівником власних коштів на придбання товарів

На підставі яких документів компенсувати працівникам підприємства витрати на придбання товарів за власні кошти?

Якщо фізична особа — працівник підприємства для виконання цивільно-правової дії за дорученням замовника (підприємства) використовує власні кошти, то замовник має відшкодувати цій особі витрати за умови наявності підтвердних документів та подання фізичною особою звіту про використання коштів, форма якого та порядок складання затверджені наказом ДПА України від 23.12.2010 №996 (далі — авансовий звіт).

У разі невідшкодування працівнику на підставі авансового звіту коштів за придбані ним за власний рахунок товари (роботи, послуги) в обліку обчислюється заборгованість перед працівником. При цьому наявність чи відсутність договору доручення під час придбання працівником за власний рахунок для потреб підприємства товарів (робіт, послуг) не впливає на порядок відображення у податковому обліку такої заборгованості.

Таким чином, законодавством не виключається можливість придбання працівником товарів (робіт, послуг) для виробничих (господарських) потреб підприємства за рахунок власних коштів з подальшим відшкодуванням підприємством витрачених працівником сум. У разі придбання товарів (робіт, послуг) для потреб підприємства за власні кошти працівник може відзвітувати перед підприємством шляхом подання авансового звіту у такому ж порядку, як і при звітуванні за кошти, видані для таких цілей під звіт. Підприємство відшкодовує працівнику витрати на підставі поданого ним до бухгалтерії авансового звіту та оригіналів первинних документів.

Підпунктом 164.2.11 Податкового кодексу України встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються надмірно витрачені кошти, отримані на відрядження або під звіт та не повернуті у встановлені законодавством строки. Такі суми відображаються у податковому розрахунку за формою №1ДФ з ознакою доходу «118».

Суми відшкодування не є доходами працівників, тому вони у формі №1ДФ не відображаються.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
29

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791349

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25443

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6139

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50544

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді