Форма обліку товарних запасів для ФОП: основні моменти

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці нагадали, які категорії ФОП зобов’язані вести облік товарних запасів у 2025 році та за якою формою

Форма обліку товарних запасів для ФОП: основні моменти

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки готівкою чи безготівково (через картки, чеки, жетони тощо) при продажу товарів чи послуг, зобов’язані:

  • вести облік товарних запасів у встановленому порядку;
  • продавати тільки ті товари, які внесені до такого обліку (Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР; далі — Закон про РРО).

Перед початком перевірки підприємець повинен надати контролюючим органам документи (паперові або електронні), що підтверджують облік та походження товарів. Це можуть бути:

  • документи з інвентаризації,
  • накладні на отримання товарів,
  • документи на внутрішнє переміщення.

Такі документи мають бути саме на ті товари, які знаходяться в місці продажу (магазині, закладі харчування тощо).

Хто звільняється від обліку

Вимоги не поширюють на ФОП-платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ, окрім тих, хто торгує:

  • технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту;
  • лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
  • ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і каміння.

🔥 Як заповнити рядок 04 Додатка 4ДФ

Порядок обліку

Правила обліку визначає наказ Мінфіну від 03.09.2021 № 496 (далі — наказ № 496). Вони стосуються всіх ФОП, які зобов’язані вести облік товарів і продавати лише ті, що внесені до нього.

Форму обліку товарних запасів (затверджена додатком до наказу № 496) можна вести:

  • у паперовому вигляді,

або

  • в електронному вигляді.

Що містить форма обліку

У ній фіксують всі операції надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів.

Також форма повинна містити дані підприємця:

  • ПІБ;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (або паспортні дані для тих, хто офіційно відмовився від РНОКПП);
  • податкову адресу;
  • назву та адресу місця продажу чи зберігання товарів.

У паперовому варіанті ці дані зазначають на титульному аркуші.

За інформацією ДПС у Тернопільській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
219210

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
139555

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
485482

Одиниця виміру послуг і робіт у податковій накладній і первинці: «послуга», «грн», штуки…

Які вимоги до одиниць виміру у первинних документах, які одиниці виміру для послуг використовувати у податковій накладній, що таке кількісні і вартісні вимірники, коли щодо послуг використовуються одиниці виміру «грн» і «послуга», як виправити помилку в одиниці виміру — відповіді ці та інші пов’язані питання знайдете у консультації
93851

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді