Форма обліку товарних запасів для ФОП: основні моменти

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці нагадали, які категорії ФОП зобов’язані вести облік товарних запасів у 2025 році та за якою формою

Форма обліку товарних запасів для ФОП: основні моменти

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки готівкою чи безготівково (через картки, чеки, жетони тощо) при продажу товарів чи послуг, зобов’язані:

  • вести облік товарних запасів у встановленому порядку;
  • продавати тільки ті товари, які внесені до такого обліку (Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР; далі — Закон про РРО).

Перед початком перевірки підприємець повинен надати контролюючим органам документи (паперові або електронні), що підтверджують облік та походження товарів. Це можуть бути:

  • документи з інвентаризації,
  • накладні на отримання товарів,
  • документи на внутрішнє переміщення.

Такі документи мають бути саме на ті товари, які знаходяться в місці продажу (магазині, закладі харчування тощо).

Хто звільняється від обліку

Вимоги не поширюють на ФОП-платників єдиного податку, які не є платниками ПДВ, окрім тих, хто торгує:

  • технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту;
  • лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
  • ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів і каміння.

🔥 Готуємо первинку до перевірки

Порядок обліку

Правила обліку визначає наказ Мінфіну від 03.09.2021 № 496 (далі — наказ № 496). Вони стосуються всіх ФОП, які зобов’язані вести облік товарів і продавати лише ті, що внесені до нього.

Форму обліку товарних запасів (затверджена додатком до наказу № 496) можна вести:

  • у паперовому вигляді,

або

  • в електронному вигляді.

Що містить форма обліку

У ній фіксують всі операції надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів.

Також форма повинна містити дані підприємця:

  • ПІБ;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (або паспортні дані для тих, хто офіційно відмовився від РНОКПП);
  • податкову адресу;
  • назву та адресу місця продажу чи зберігання товарів.

У паперовому варіанті ці дані зазначають на титульному аркуші.

За інформацією ДПС у Тернопільській області

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image19

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
214484

Штатний розпис з 28 серпня 2025 року: що зміниться після скасування Господарського кодексу

Що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося. Дізнайтеся, як скласти штатний розпис у 2025 році: актуальний бланк, приклад заповнення та пояснення з підказками
94383

Контрагенти з рф, рб та пов’язані з ними особи: обмеження, заборони, ризики госпдіяльності та іншої співпраці

В огляді експерт коментує заборони, обмеження, ризики господарської діяльності та відповідальність за співпрацю з нинішніми, колишніми чи потенційними партнерами, які мають коріння в рф чи рб. Як визначити пов’язаність особи з державою-агресором та як уберегти себе від можливих ризиків незнання такого звʼязку?
15286

Наказ про відрядження 2025: правила оформлення та зразок

Наказ про відрядження працівника — це документ, без якого службову поїздку офіційно не визнають. Розповідаємо, що обов’язково зазначити в такому наказі, як оформити відрядження в Україні та за кордоном і де скачати актуальний зразок
477

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді