Податкова накладна за новою формою

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податківці сформулювали правила заповнення нових податкових накладних платниками ПДВ.

Із 1 квітня набирають чинності нова форма податкової накладної і порядок її заповнення затверджені наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307 (далі — Наказ № 1307).

Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється за формою, що діє на дату такої реєстрації. Це означає, що з 1 квітня в ЄРПН будуть реєструватися податкові накладні та розрахунки коригування до них, складені за формою, затвердженою Наказом № 1307, навіть у тому випадку, якщо дата виписування податкової накладної припадає на період до 1 квітня 2016 року.

Податкова накладна складається тільки державною мовою (тобто українською).

Усі графи податкової накладної, які мають вартісні показники, заповнюються у гривнях із копійками, якщо інше не передбачено законодавством.

Реквізити заголовної частини податкової накладної, що містять цифрові значення (дата складання податкової накладної, індивідуальний податковий номер, номер структурного підрозділу (філії)), не повинні містити ніяких інших знаків і символів.

Для операцій, що оподатковуються ПДВ, і для операцій, звільнених від обкладання ПДВ, слід складати окремі податкові накладні. А на операції, що оподатковуються ПДВ за ставками 0%, 7% і 20%, може бути складена одна податкова накладна.

Якщо будь-які реквізити податкових накладних не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки у них не проставляються. Тобто ці графи потрібно залишати незаповненими.

Нумерація складених податкових накладних ведеться платником ПДВ у довільній формі та порядку. Вона може починатися з одиниці кожного місяця (кварталу), або ж можна вести наскрізну нумерацію протягом року.

При цьому не можна:

  • складати на ту саму дату декілька податкових накладних з однаковими номерами;
  • починати порядковий номер податкової накладної з цифри 0.

Заповнення табличної частини податкової накладної починається з кінця. Тобто спочатку слід заповнити розділ Б, де наводиться детальна інформація про товар (послугу), що продасться, а потім — розділ А,. де наводяться підсумкові дані.

Підсумкова податкова накладна складається в таких випадках:

  • якщо товари (послуги) реалізовують за готівку кінцевому споживачу — неплатнику ПДВ. При цьому розрахунки за товари (послуги) проводяться через касу, РРО, банківську установу або платіжний пристрій (у т. ч. і платіжний термінал);
  • якщо покупцю видаються транспортні квитки, готельні рахунки, рахунки, які виставляються за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку. Обов’язковими реквізитами таких документів є загальна сума платежу, сума ПДВ, індивідуальний податковий номер постачальника. Зазначені документи вважаються замінниками податкової накладної і дають покупцю право на податковий кредит;
  • якщо покупцю видаються касові чеки, що містять такі реквізити: загальну вартість проданих товарів (послуг), суму ПДВ, індивідуальний податковий номер і фіскальний номер постачальника. Для можливості віднесення сум до податкового кредиту загальна сума придбання за касовими чеками не повинна перевищувати 200 грн. без ПДВ на день. Тому якщо сума в чеку більша 240 грн. (з урахуванням ПДВ), слід вимагати в постачальника податкову накладну.

Підсумкова податкова накладна підлягає реєстрації в ЄРПН у загальному порядку.

Юридична особа — платник ПДВ може делегувати право виписування податкових накладних своїй філії чи структурному підрозділу, яка самостійно здійснює постачання товарів (послуг) і веде розрахунки з покупцями та постачальниками. Для того, щоб делегувати філії повноваження з оформлення податкових накладних, платник ПДВ має:

  • присвоїти кожній такій філії окремий цифровий номер;
  • письмово повідомити про таке делегування орган ДФС за своїм місцем реєстрації. Для цього разом із декларацією за звітний період, у якому прийнято рішення делегувати філії право оформлення податкових накладних, потрібно подати до органу ДФС повідомлення за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.2016 № 21.

Прес-служба ГУ ДФС у Тернопільській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок коригування до податкової накладної: оновлена форма

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
721546

Календар бухгалтера 2025: червень

Виробничий календар на червень 2025 та податковий календар на червень допоможуть бухгалтеру вчасно подати звітність та сплатить податки
26899

Календар бухгалтера 2025: травень

Цьогоріч травень також не святковий — через війну травневих свят немає. Однак розібратися й розрахувати зарплату, відпускні та лікарняні, скласти табель робочого часу — все одно потрібно. Допоможе вам у цьому виробничий календар на травень 2025, а сплатити податки — податковий календар на травень 2025. Вчасно подати податкову, фінансову та статистичну звітність допоможе бухгалтерський календар на травень 2025
34962

Код УКТ ЗЕД в податковій накладній: як визначити

Код УКТ ЗЕД попри його назву використовують не лише під час оформлення операцій зовнішньоекономічної діяльності, але й має безпосереднє відношення до податкових накладних за умови внутрішнього постачання товарів. Як визначити цей код, до яких наслідків можуть призвести помилки, чи можна його скорочувати, коли він не потрібен, розрахунок коригування при помилці в коді УКТ ЗЕД 2025 — це все знайдете у консультації
98811

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді