Податкова накладна за новою формою

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податківці сформулювали правила заповнення нових податкових накладних платниками ПДВ.

Із 1 квітня набирають чинності нова форма податкової накладної і порядок її заповнення затверджені наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307 (далі — Наказ № 1307).

Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється за формою, що діє на дату такої реєстрації. Це означає, що з 1 квітня в ЄРПН будуть реєструватися податкові накладні та розрахунки коригування до них, складені за формою, затвердженою Наказом № 1307, навіть у тому випадку, якщо дата виписування податкової накладної припадає на період до 1 квітня 2016 року.

Податкова накладна складається тільки державною мовою (тобто українською).

Усі графи податкової накладної, які мають вартісні показники, заповнюються у гривнях із копійками, якщо інше не передбачено законодавством.

Реквізити заголовної частини податкової накладної, що містять цифрові значення (дата складання податкової накладної, індивідуальний податковий номер, номер структурного підрозділу (філії)), не повинні містити ніяких інших знаків і символів.

Для операцій, що оподатковуються ПДВ, і для операцій, звільнених від обкладання ПДВ, слід складати окремі податкові накладні. А на операції, що оподатковуються ПДВ за ставками 0%, 7% і 20%, може бути складена одна податкова накладна.

Якщо будь-які реквізити податкових накладних не підлягають заповненню, нулі, прочерки та інші знаки у них не проставляються. Тобто ці графи потрібно залишати незаповненими.

Нумерація складених податкових накладних ведеться платником ПДВ у довільній формі та порядку. Вона може починатися з одиниці кожного місяця (кварталу), або ж можна вести наскрізну нумерацію протягом року.

При цьому не можна:

  • складати на ту саму дату декілька податкових накладних з однаковими номерами;
  • починати порядковий номер податкової накладної з цифри 0.

Заповнення табличної частини податкової накладної починається з кінця. Тобто спочатку слід заповнити розділ Б, де наводиться детальна інформація про товар (послугу), що продасться, а потім — розділ А,. де наводяться підсумкові дані.

Підсумкова податкова накладна складається в таких випадках:

  • якщо товари (послуги) реалізовують за готівку кінцевому споживачу — неплатнику ПДВ. При цьому розрахунки за товари (послуги) проводяться через касу, РРО, банківську установу або платіжний пристрій (у т. ч. і платіжний термінал);
  • якщо покупцю видаються транспортні квитки, готельні рахунки, рахунки, які виставляються за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку. Обов’язковими реквізитами таких документів є загальна сума платежу, сума ПДВ, індивідуальний податковий номер постачальника. Зазначені документи вважаються замінниками податкової накладної і дають покупцю право на податковий кредит;
  • якщо покупцю видаються касові чеки, що містять такі реквізити: загальну вартість проданих товарів (послуг), суму ПДВ, індивідуальний податковий номер і фіскальний номер постачальника. Для можливості віднесення сум до податкового кредиту загальна сума придбання за касовими чеками не повинна перевищувати 200 грн. без ПДВ на день. Тому якщо сума в чеку більша 240 грн. (з урахуванням ПДВ), слід вимагати в постачальника податкову накладну.

Підсумкова податкова накладна підлягає реєстрації в ЄРПН у загальному порядку.

Юридична особа — платник ПДВ може делегувати право виписування податкових накладних своїй філії чи структурному підрозділу, яка самостійно здійснює постачання товарів (послуг) і веде розрахунки з покупцями та постачальниками. Для того, щоб делегувати філії повноваження з оформлення податкових накладних, платник ПДВ має:

  • присвоїти кожній такій філії окремий цифровий номер;
  • письмово повідомити про таке делегування орган ДФС за своїм місцем реєстрації. Для цього разом із декларацією за звітний період, у якому прийнято рішення делегувати філії право оформлення податкових накладних, потрібно подати до органу ДФС повідомлення за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.2016 № 21.

Прес-служба ГУ ДФС у Тернопільській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нерезидент повернув аванс: на яку дату коригувати ПДВ

Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
178

Чи можна скласти зведену ПН, якщо склали для покупця кілька актів протягом місяця

Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
154

Яким документом підтвердити дату отримання РК на зменшення ПДВ

Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків
351

Реєстрація податкової накладної в ЄРПН: порядок і строки

Реєстрація податкових накладних обов’язкова, адже без неї вони фактично недійсні. А ще —загрожує штрафом несвоєчасна реєстрація податкових накладних. Однак в умовах воєнного стану правила дещо змінилися. В огляді експерт розбирає строки реєстрації податкових накладних, порядок реєстрації податкових накладних та граничний термін реєстрації податкових накладних
346400

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді