Повідомлення податківців про втрату «первинки» не звільняє від штрафу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Дії платника податків щодо повідомлення контролюючого органу про втрату, пошкодження або дострокове знищення документів, зазначених у пунктах 44.1 і 44.3 Податкового кодексу України (ПК), не звільняють його від відповідальності за незабезпечення зберігання первинних документів.

Відповідні дії платника лише дають можливість відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів із дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Такого висновку дійшов ВАСУ, погодившись із судом апеляційної інстанції щодо правомірного застосування до підприємства штрафних (фінансових) санкцій згідно з пунктом 121.1 ПК.

Визнано й такою, що не підлягає задоволенню, вимогу платника податків про визнання протиправними дій контролюючого органу щодо складання акта про відмову в наданні документів. Адже складання зазначеного акта не створює жодних правових наслідків та не порушує права платника податків.

Ухвала ВАСУ від 11.04.2016 № К/800/25574/15

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про відрядження: як оформити у 2025 році + зразок

Наказ про відрядження працівника — це документ, без якого службову поїздку офіційно не визнають. Розповідаємо, що обов’язково зазначити в такому наказі, як оформити відрядження в Україні та за кордоном і де скачати актуальний зразок
4567

Оприбуткування у бухгалтерському обліку сіна і соломи: документи, проводки, приклади

Що таке сіно та солома у бухгалтерському обліку, зокрема при складанні бухгалтерського балансу. Які бухгалтерські рахунки використовуються для обліку сіна та соломи, як визначається справедлива та виробнича вартість сіна та соломи при оприбуткуванні. Якими первинними документами оформляється оприбуткування сіна та соломи. Відповіді на ці та пов’язані питання — в огляді
109

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
220823

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
142660

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
493433

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді