Верховна Рада урегулювала механізм споживчого кредитування, який має забезпечити захист прав і законних інтересів як споживачів, так і кредитодавців у цій сфері, створити належне конкурентне середовище на фінансовому ринку, підвищити рівень довіри до нього населення.
Закон регулює відносини між кредитодавцями, кредитними посередниками та споживачами під час надання послуг споживчого кредитування. Зокрема, встановлено обов’язок кредитодавця роз’яснювати умови й особливості споживчого кредиту, а також обов’язок банку чи іншої фінустанови проводити оцінку кредитоспроможності позичальника.
При цьому встановлено вимоги до реклами, яка має містити стандартну інформацію про:
- максимальну суму, на яку може бути виданий кредит;
- реальну річну процентну ставку;
- максимальний строк, на який видають кредит;
- у разі надання кредиту для придбання товарів (послуг) у формі оплати з відстроченням або з розстроченням платежу — розмір першого внеску.
При цьому заборонено зазначати у рекламі, що кредит є безпроцентним чи надається під нуль процентів, без документального підтвердження кредитоспроможності споживача (позичальника).
Дія Закону поширюється на всі споживчі кредити, тобто на кредити: для особистих, сімейних потреб і не охоплює кредитів для підприємницьких цілей.
Закон опубліковано 10.12.2016, він набере чинності з 10.06.2017.
Закон України від 15.11.2016 № 1734-VIII