Якщо помилки у звіті за формою Ф4-ФСС з тимчасової втрати працездатності (далі — звіт) виявлені до кінцевого терміну подання звітності, страхувальник має право повторно сформувати і подати звіт до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд) за місцем обліку. Цей звіт вважатиметься чинним.
Якщо ж помилки містяться у раніше поданому страхувальником звіті і стосуються правильності нарахування суми страхових внесків до Фонду за період до 01.01.2011 і витрат за загальнообов’язковим соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, їх можна виправити до початку перевірки Фондом. А саме — подати до Фонду письмове повідомлення про факт і зміст помилок, зазначивши причину їх виникнення, разом із розрахунком донарахованої (зменшеної) суми страхових внесків або витрат, здійснених за рахунок коштів Фонду.
Страхувальник, подаючи звітність до Фонду, має відобразити помилки минулих кварталів звітного року шляхом коригування відповідних показників звітності.
Помилки минулих років, що стосуються фінансових показників, відображають у рядку 3 таблиці I звіту.
Якщо сума отриманих страхувальником від Фонду страхових коштів перевищує фактичні витрати на надання матеріального забезпечення, невикористані страхові кошти повертають до Фонду, що здійснив фінансування, протягом трьох робочих днів.
Зауважимо, що під час заповнення звіту зобов’язання страхувальника або Фонду не можуть мати від’ємного значення.
У разі самостійного повідомлення страхувальником Фонду про факт виявлення помилки та перерахування сум, нарахованих ним, у разі недоплати страхових внесків за період до 01.01.2011 та пені, зайво нарахованих витрат у повному обсязі до початку перевірки Фондом штрафів до страхувальника не застосовують.
Лист ФСС з ТВП від 21.11.2016 № 2.4-16-2037