Чи має право фізособа-незалежник включити до витрат сплачені орендні платежі за наступний рік

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податковий кодекс не передбачає будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну діяльність

Чи має право фізособа-незалежник включити до витрат сплачені орендні платежі за наступний рік

Правила оподаткування доходів, що отримала фізособа, яка провадить незалежну професійну діяльність, прописані у статті 178 Податкового кодексу України (ПК).

Оподатковуваним доходом вважають сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності. Якщо особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, не отримала довідку про взяття на облік, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат (п. 178.3 ПК).

Зазначені витрати повинні бути пов’язані із провадженням певного виду незалежної професійної діяльності та підтверджені документально.

За договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк (ч. 1 ст. 759 Цивільного кодексу України (ЦК).

Плату за найм (оренду) майна вносять щомісячно, якщо інше не встановили договором (ч. 5 ст. 762 ЦК).

Отже, фізособа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, має право включити до складу витрат суму оплачених орендних платежів за наступний рік на підставі документального підтвердження факту їх сплати, якщо договір оренди передбачає можливість сплати у звітному році платежів за наступний рік.

За інформацією ДПС у Вінницькій області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація земель 2025: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
7535

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
257819

Форми документів для проведення інвентаризації та обліку її результатів

Редакція системи «Експертус Головбух» згрупувала для вас бланки та зразки документів, необхідні для оформлення всіх етапів проведення інвентаризації, фіксації її результатів для всіх видів підприємств, у т. ч. для сільськогосподарських. Скористайтеся!
92769

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді