Які основні засоби і як амортизують приватні підприємці

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Не амортизують такі основні засоби подвійного призначення: земельні ділянки; об’єкти житлової нерухомості; легкові й вантажні автомобілі.

Підприємці на загальній системі мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат амортизаційні відрахування з вартості придбаних після 01.01.2017 основних засобів і нематеріальних активів або самостійно виготовлених основних засобів.

Не амортизують такі основні засоби подвійного призначення: земельні ділянки; об’єкти житлової нерухомості; легкові й вантажні автомобілі.

Амортизацію основних засобів і нематеріальних активів підприємці обчислюють за прямолінійним методом нарахування амортизації А саме, річну суму амортизації визначають діленням первісної вартості об’єкта основних засобів і нематеріальних активів, яку амортизують, на строк корисного використання об’єкта основних засобів і нематеріальних активів.

Мінімально допустимі строки корисного використання (експлуатації) об’єктів основних засобів і нематеріальних активів визначені у підпункті 177.4.9 Податкового кодексу України.

Підприємець має право (за власним бажанням) обліковувати амортизаційні відрахування відповідно до П(С)БО 7 «Основні засоби».

За нормами пункту 29 П(С)БО 7 амортизацію нараховують щомісячно, тому підприємець має право щомісяця нараховувати амортизацію основних фондів і нематеріальних активів, що він безпосередньо використовує у господарській діяльності з метою отримання доходу. Місячну суму амортизації в разі застосування прямолінійного методу визначають діленням річної суми амортизації на дванадцять.

Нарахування амортизації починають із місяця, наступного за місяцем, у якому обְ’єкт основних засобів став придатним для корисного використання.

Лист ДФС  від 25.07.2017 № 16192/6/99-99-13-01-02-15

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291877

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
233735

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
8661

Звіт до ТЦК про транспортні засоби: зразок

Форма, порядок та строки подання інформації про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан до територіального центру комплектування. Перелік суб’єктів, хто зобов’язаний подавати інформацію про транспорт. Дані, які слід наводити у відомості
12164

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді