Охоронець на підприємстві: трудові чи цивільно-правові відносини

Найголовніша відмінність між цивільно-правовими і трудовими договорами у тому, що перші укладають відповідно до Цивільного кодексу України, а другі — відповідно до Кодексу законів про працю України. Про це повідомило ГУ Держпраці у Кіровоградській області.

Під час перевірки фахівці Держпраці встановили, що згідно з умовами укладених договорів охоронці були зобов’язані:

  • не допускати сторонніх осіб у приміщення, автотранспортну техніку на територію підприємства без дозволу керівника;
  • підтримувати належний санітарний стан на прилеглій до адмінбудинку території;
  • прибирати сміття, опале листя, сніг, посипати протиожеледним матеріалом території перед адмінбудинком,
  • опалювати адмінбудинок в опалювальний сезон, підтримувати оптимальний для роботи температурний режим у його приміщеннях.


Умови договорів передбачали, що послуги надавали позмінно: у робочі дні із 17:00 до 07:45 наступного дня. Тобто охоронцям чітко встановили графік роботи. Також було визначено підпорядкованість уповноваженій особі підприємства. В укладених договорах було чітко визначено матеріальну відповідальність охоронців і відшкодування власним коштом завданих матеріальних збитків.

Усі наведені умови є ознаками трудового договору. Проте фактично трудових договорів із працівниками не укладали. Хоча штатний розпис передбачав шість посад охоронців, для виконання цих робіт підприємство залучало осіб за цивільно-правовими договорами.

Роботу за укладеними договорами оплачували згідно з відомостями разом із виплатою заробітної плати іншим працівникам підприємства. Кошти виплачували частинами, хоча згідно з положеннями Цивільного кодексу України оплачувати отримані послуги (роботи) має Замовник (не пізніше п’яти банківських днів після приймання послуг за актом). Цей факт також може свідчити про приховані трудові відносини підприємства із надавачами послуг.

Тому перевіряльники визнали трудовими такі відносини підприємства з охоронцями і нарахували штрафи.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15232

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65757

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
65

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1548

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді