Строк використання різний у податковому та бухобліку: що з амортизацією

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Якщо строк корисного використання (експлуатації) активу (об’єкта чи окремого компонента основних засобів), встановлений у бухгалтерському обліку, менший за мінімально допустимі податкові строки амортизації, амортизацію розраховують і об’єкт оподаткування податком на прибуток визначають на підставі податкових строків. Тобто тих, що встановлені у підпункті 138.3.3 Податкового кодексу України.

Якщо такий строк корисного використання у бухобліку дорівнюють або перевищує податковий, для розрахунку амортизації застосовують «бухгалтерський» строк корисного використання (експлуатації) такого активу.

Податківці також нагадали, що коли строк дії права користування нематеріальним активом не встановлений у правовстановлюючому документі, платник визначає його на власний розсуд. Проте такий строк не може бути меншим ніж 2 і більшим ніж 10 років.

ОСНОВНІ ЗАСОБИ: проблемні питання та їх розв’язок

Строк використання різний у податковому та бухобліку: що з амортизацією
МОРОЗОВСЬКА Галина експерт з питань обліку та оподаткування
Роз’яснення контролерів і судова практика з таких питань: • до якої групи основних засобів у бухгалтерському і податковому обліку віднести холодильник, мікрохвильову піч, пилосос; • чи включають витрати на страхування об’єкта до його первісної вартості; • витрати на ремонт придбаного основного засобу до введення його в експлуатацію збільшують первісну вартість; • чи виникають у податковому обліку різниці за амортизацією МНМА; • як встановити вартість оприбуткування; • чи можна їх амортизувати; • ліквідаційна вартість: чи обов’язково її встановлювати; • чи призупиняють амортизацію на період ремонту; • чи обов’язково дооцінювати об’єкт основних засобів, якщо його залишкова вартість — 0 грн; • чи списувати з балансу повністю замортизовані основні засоби

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
293316

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
234211

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
8731

Звіт до ТЦК про транспортні засоби: зразок

Форма, порядок та строки подання інформації про наявність транспортних засобів і техніки, їх технічний стан до територіального центру комплектування. Перелік суб’єктів, хто зобов’язаний подавати інформацію про транспорт. Дані, які слід наводити у відомості
12292

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді