Немає грошей на зарплату: що буде, якщо вчасно не розрахуватись із працівниками
Держпраці радить роботодавцеві документально оформлювати той факт, що працівник не отримав трудову книжку в день звільнення. Адже працівник може звернутися до суду з позовом про затримання видачі трудової книжки з вини роботодавця.
Якщо він доведе вину роботодавця — підприємство виплатить працівникові середній заробіток за весь час вимушеного прогулу. Окрім того, його оштрафують за порушення інших вимог трудового законодавства у розмірі однієї мінімальної зарплати (4173 грн.). Покарають і посадових осіб (бухгалтера, кадровика) — їх притягнуть до адміністративної і дисциплінарної відповідальності.
Якщо працівника немає на роботі у день звільнення, надішліть йому рекомендований лист із повідомленням про вручення, у якому напишіть про необхідність з’явитися й отримати трудову книжку.
Зверніть увагу, ви не маєте права надсилати працівникові трудову книжку, якщо він не дав на це письмової згоди.
У такому разі протягом двох років зберігайте трудову книжку у відділі кадрів окремо від інших трудових книжок. Якщо за цей час працівник не виявить бажання отримати свою трудову, передавайте її до архіву. Там її зберігатимуть упродовж 50 років. Після спливу зазначеного строку трудову книжку знищують (п. 6.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58).
Трудову книжку видавайте лише працівникові, якого звільнили. Родичам не видавайте, навіть за пред’явлення паспорта чи доручення.
Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
Страховий стаж впливає на розмір лікарняних, декретних і пенсійних виплат. Тому роботодавець має правильно його визначити — і для працівника, і для Пенсійного фонду. Розберімо, як рахувати страховий стаж найманим працівникам, підприємцям і виконавцям за цивільно-правовими договорам
Під час розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників є нюанси, які варто врахувати, аби все було правильно. Так, як хоче Держстатистика. У консультації — правила та приклади розрахунку цього показника
Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію земель та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
Чимало українських підприємств почали застосовувати Міжнародні стандарти фінансової звітності, які поки що не є обов’язковими для всіх. Проте Україна йде в Європу, і перехід бізнесу з національних стандартів на МСФЗ — питання часу. І щоб ви не гаяли час, не шукали, як правильно застосувати МСФЗ вперше, з чого має складатися звітність, як змінити облікову політику, — Вища школа Головбуха уже підготувала для вас програму підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація за МСФЗ»