Оскільки фізична особа-підприємець у розумінні норм Кодексу законів про працю України виступає роботодавцем, то він має вести кадрову документацію.
Зокрема, на думку спеціалістів міністерства, ФОП має:
- оформляти локальні акти;
- укладати трудові договори у письмовій формі;
- вести трудові книжки працівників та може вести книгу реєстрації локальних актів;
- розробляти правила внутрішнього трудового розпорядку;
- вести табелі обліку використання робочого часу тощо.
Чинним законодавством про працю не передбачає обов’язковість ФОП мати штатний розпис.
Водночас Мінсоцполітики додає: прийняти працівника на посаду, не передбачену штатним розписом, можна на підставі договору цивільно-правового характеру.
Особа, яка виконує роботу на підставі ЦПД, на відміну від працівника, не підпорядкована правилам внутрішнього трудового розпорядку. Вона сама організовує свою роботу і виконує її на власний ризик. Законодавство про працю на такі відносини не поширюють.
Водночас Інструкцію зі статистики кількості працівників, затверджена наказом Держстату від 28.09.2005 № 286 поширюють на ФОП, які використовують найману працю.
Мінсоцполітики не вказав однозначної відповіді на запитання, чи має ФОП вести штатний розпис. Але з аналізу приведених норм напрошується висновок: що ФОП, у якого є наймані працівники за трудовим договором, має складати штатний розпис.
Лист Мінсоцполітики від 21.05.2019 № 34/0/23-19/133
Помилилися у розрахунку лікарняного? Ну що ж, іноді таке буває. Але не баріться з виправленнями. Зробите це до перевірки ФСС — заощадите на штрафах.