Чи буде штраф за відсутність табелю обліку робочого часу: роз’яснює Держпраці

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Держпраці нагадує: табель обліку використання робочого часу (далі — табель) заповнюють двічі на місяць:

  • за першу половину мiсяця — для нарахування авансових платежів;
  • за весь місяць — для розрахунку заробітної плати за місяць.

Табель: кому складати та хто відповідає за помилки

Наприкінці мiсяця в табелі підраховують загальну кількість відпрацьованих днів i днів неявок на роботу. Табель подають до бухгалтерії завчасно для своєчасного розрахунку заробітної плати.

Підприємство для обліку робочого часу самостійно має визначати:

  • осіб, відповідальних за ведення обліку використання робочого часу працівниками та оформлення табелів;
  • посадових осіб, які мають засвідчувати своїми підписами інформацію, зазначену в табелях;
  • строки подання табелів на підпис відповідним посадовим особам;
  • строки подання табелів до бухгалтерії;
  • порядок унесення до табеля відомостей про нових працівників та вилучення з нього відомостей про звільнених працівників;
  • правила та порядок присвоєння працівникам табельних номерів;
  • правила і порядок коригування відомостей про фактичну роботу та відсутність працівників на роботі.

На підприємстві доцільно розробити Положення про ведення табельного обліку, оскільки на законодавчому рівні не затверджено відповідних положень чи роз’яснень.

За умови, що кількість працівників є невеликою, табель, як правило, ведуть фахівці бухгалтерії і складають його в одному екземплярі за два-три дні до розрахункового періоду.

На великих підприємствах табель ведуть кадровики або навіть вводять до штату таку посада як табельник (коли багато цехів, структурних підрозділів, різні умови робочого часу тощо). Також ці функції можна покласти на керівників підрозділів чи їхніх підлеглих. Заповнений табель підписує відповідальна особа (бухгалтер, кадровик або табельник) чи керівник структурного підрозділу.

Спеціалісти Держпраці наголошують: роботодавець зобов’язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці.

При цьому роботодавця не можна притягти до відповідальності за відсутність табелів, якщо забезпечено облік використання робочого часу в інший спосіб.

Зверніть увагу: форма табеля, затверджена наказом Держстату від 05.12.2008 № 489 «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» є рекомендаційною і має мінімальну кількісті показників. При необхідності форму доповнюють іншими показниками, необхідними для обліку на підприємстві.

Головне управління Держпраці у Львівській області

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медзаклад отримав кошти від НСЗУ: відображаємо у бухгалтерському обліку

У цьому огляді експерт підкаже, як можна використовувати кошти від НСЗУ без ризику втрати неприбуткового статусу. А готові проведення допоможуть швидко показати такі кошти в бухгалтерському обліку
36434

Прожитковий мінімум 2025: розмір, таблиця

Прожитковий мінімум — це показник, який використовують у розрахунках різних соціальних виплат, наприклад пенсій, допомоги з безробіття, аліментів, а також в оподаткуванні. Усе, що варто знати про прожитковий мінімум 2025/2026, — в огляді
23899

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2025 році: ставки, строки сплати, пільги

З 1 січня 2025 року ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору. Це новий обов’язок, який торкнеться і тих, хто раніше ніколи не сплачував цей платіж за себе. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
79

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
258

Заява на компенсацію за невикористану відпустку: зразок 2025

Заява на компенсацію за невикористану відпустку — обов’язковий документ, якщо працівник не скористався відпочинком і хоче отримати за нього гроші. Пояснюємо, коли можна подати таку заяву, які дані обов’язково вказати та даємо готовий зразок 2025 у Word
100

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді