Як податківці викривають схеми нереальності господарських операцій

Які документи надати, щоб суд визнав операції реальними

Податківці попереджають: вони вдосконалили систему накопичення інформації про «ризикові» операції, збору доказової бази та формат опрацювання цієї інформації на практиці.

Отже, що викриває «схемників»:

  • відсутність об’єктів та складських приміщень, з яких відповідно до первинних документів здійснюють навантаження/розвантаження товарів, зазначена інформація перевіряють в Державному реєстрі нерухомості;
  • не підтверджено в ДП «Держреєстри України» реєстрація місць зберігання зернових культур підприємств-постачальників по ланцюгу постачання;
  • відсутність взаємовідносин власників складських приміщень по ланцюгу постачання, з яких нібито здійснювалось постачання товарів підприємствами — постачальниками;
  • не підтверджено власниками машин, які зазначені в ТТН, факту перевезення товарів;
  • не відповідність типу машин, їх вантажеємність для здійснення перевезень відповідних товарів. До прикладу: перевезення зернових культур легковими машинами, мотоциклами, автобусами;
  • відсутність виплат доходів фізичним особам-водіям;
  • пояснення посадових осіб підприємств — постачальників про непричетність до здійснення діяльності, вироки суду.

Крім цього, контролери збирають інші докази нереальності господарських операцій, отримані, наприклад, від оперативних підрозділів, правоохоронних органів тощо.

І цей перелік заходів та доводів податкового органу не є вичерпним.

ДФС наголошує: наявність у платника податкових чи видаткових накладних, або інших документів з посиланням на поставку товарів (надання послуг), виписаних від імені постачальника, не є безумовним доказом реальності господарських операцій з ним, якщо інші обставини свідчать про недостовірність інформації в цих документах.

Зазначені позиції підтримані судами різних інстанцій.

Фіскали зазначили, що класичні «дитячі» пояснення на кшталт: «ми не можемо нести відповідальність за роботу наших контрагентів» чи «ми не знали» — судові органи ніяк не влаштовують. Оскільки в пріоритет вони ставлять реальність проведених операцій та підтвердження їх первинними документами.

За матеріалами ОВПП ДФС


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88279

Наказ про преміювання працівників

Один із методів заохочення працівників до роботи — преміювання. У статті розповімо, як документально оформити — скласти наказ. Також для вас — наказ про преміювання працівників зразок
87480

Договір про надання послуг зразок

У суб’єктів господарювання під час господарської діяльності доволі часто виникає потреба отримати послуги (аудиторські, юридичні, експедиторські тощо) від інших осіб. У таких випадках сторони застосовують договір про надання послуг. У консультації розглянемо оформлення договору про надання послуг
97123

Подорожній лист: як скласти

Списати паливо без підтвердження його господарського використання можна далеко не всім. Про подорожній лист та його роль в документальному оформленні списання пального. Як його скласти, що він має містити, як заповнити подорожній лист легкового та вантажного автомобіля, подорожній лист на електромобіль — у коментарі
151605

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді