Документація з трансфертного ціноутворення
Мінфін затвердив нову Узагальнюючу податкову консультацію щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення представництвами нерезидентів.
Консультація прояснила такі дві ситуації.
1. Представництво нерезидента провадить винятково допоміжну та підготовчу діяльність. Чи зобов’язане воно подавати звіт про контрольовані операції, якщо сума коштів, яку надав нерезидент для утримання представництва та оплати послуг/робіт резидентів для нерезидента, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за податковий (звітний) рік?
Мінфін роз’яснив: якщо представництво нерезидента не відповідає ознакам постійного і виконує для нерезидента лише підготовчі або допоміжні роботи, такі операції не є контрольованими з метою застосування статті 39 Податкового кодексу України (ПК). Тож представництву не потрібно подавати щодо них звіт про контрольовані операції.
2. Чи враховувати у вартісному критерії обсяг господарських операцій з метою застосування трансфертного ціноутворення суми коштів, які нерезидент надав для утримання постійного представництва (зарплата працівникам тощо), сплати податків і зборів, оплати послуг/робіт резидентів для нерезидента?
Документом встановлено: оскільки кошти, отримані від нерезидента для утримання постійного представництва та оплати послуг/робіт резидентів для нерезидента, є господарськими операціями з метою трансфертного ціноутворення, то їх відповідно до підпункту 39.2.1.7 ПК у повному обсязі враховують під час визначення вартісного критерію обсягу господарських операцій з метою трансфертного ціноутворення.
Наказ Мінфіну від 16.08.2019 № 345