Змінять Методрекомендації з бухобліку

UA RU
Теми:

Мінфін оприлюднив проєкт наказу щодо внесення змін до шести Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку.

1. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561.

Змінять Методрекомендації з бухобліку

Зміни, які ви не можете пропустити! Листопад 2019

Зроблять уточнення:

  • до основних засобів (ОЗ) для цілей бухобліку віднесуть багаторічні насадження та плодоносні рослини;
  • ліквідаційну вартість прийматимуть в сумі, яку підприємство очікує отримати від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов’язаних з продажем (ліквідацією), яку визначає комісія, створена наказом керівника підприємства, при введенні об’єкта в експлуатацію;
  • ліквідаційна вартість зможе дорівнювати нулю, якщо підприємство не може достовірно визначити суму, яку очікують від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації);
  • повернення орендодавцю залишку невикористаних амортизаційних відрахувань на орендовані ОЗ орендар відображатиме за дебетом субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» та кредитом субрахунку 311 «Поточні рахунки в національній валюті». При цьому у разі створення цільового фонду з відновлення таких ОЗ залишок невикористаного цільового фонду, що підлягає поверненню орендодавцю, відображатимуть за дебетом рахунку 48 «Цільове фінансування і цільові надходження» та кредитом субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

Виключать норми:

  • первісна (переоцінена) вартість ОЗ може бути збільшена на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням та ремонтом об’єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством;
  • первісна (переоцінена) вартість об’єкта ОЗ може бути збільшена на суму індексації, проведеної у порядку, встановленому податковим законодавством, з відображенням у бухгалтерському обліку в порядку, передбаченому пунктами 36 — 38.

2. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 № 2.

Визначили: при надходженні запасів від фізосіб, не зареєстрованих суб’єктами підприємницької діяльності, в закупівельному акті не фіксуватимемо місце складання.

Також визначили, що інвентаризацію запасів проводитимо відповідно до постанови КМУ «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності» від 28.02.2000 № 419 та Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

3. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів, затверджених наказом Мінфіну від 16.11.2009 № 1327. Уточнили:

  • дані Методрекомендації зможуть застосовувати підприємства, організації та інші юридичні особи, їх філії та інші виділені на окремий баланс підрозділи незалежно від організаційно-правових форм господарювання (крім бюджетних установ, банків та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності);
  • проводити інвентаризацію нематеріальних активів та оформлювати її результати потрібно відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

4. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку фінансових витрат, затверджених наказом Мінфіну від 01.11.2010 № 1300.

Уточнили:

  • ці Меторекомендації зможуть застосовувати підприємства, організації та інші юрособи всіх форм власності (крім банків і бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавстваскладають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності);
  • Методрекомендації не поширюють на юросіб, які відповідно до Закону про бухоблік визнані мікропідприємствами, малими підприємствами, непідприємницькими товариствами, підприємствами, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, а також на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності.

5. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку спільної діяльності без створення юридичної особи, затверджених наказом Мінфіну від 30.12.2011 № 1873.

Ці Методрекомендації можуть застосовувати підприємства, організації та інші юрособи усіх форм власності (крім бюджетних установ, банків та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за МСФЗ), які провадять спільну діяльність без створення юрособи при відображенні операцій зі спільної діяльності у бухгалтерському обліку та розкритті відповідної інформації у фінансовій звітності.

6. Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.2013 № 635.

Визначили, що рахунки класу 9 «Витрати діяльності» ведуть усі підприємства з відкриттям за власним рішенням рахунків класу 8 «Витрати за елементами».

Виключили норму, за якою первісна (переоцінена) вартість ОЗ може бути збільшена на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням та ремонтом об’єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством.

За матеріалми Мінфіну


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45825

Нематеріальні активи: облік, приклади, проведення

Що таке нематеріальні активи? Нематеріальні активи — це ресурси підприємства, що не мають матеріальної форми, але очікується, що вони приноситимуть економічні вигоди протягом більше року. Нематеріальні активи можна придбати, створити власними силами, отримати безоплатно або у процесі обміну на інші активи. Розглянемо облік нематеріальних активів для всіх цих ситуацій
79182

Податкові різниці

Розрахунок податку на прибуток передбачає врахування податкових різниць. Що це таке, де і як їх рахувати, чи всі платники податку на прибуток застосовують податкові різниці — розбираємо
419

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і майбутні зміни

Існує спеціальне обов’язкове повідомлення про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
316910

Оцінка основних засобів підприємства

Основні засоби – це матеріальні активи, які використовуються тривалий час, а їхня вартість суттєво впливає на загальну вартість активів підприємства, показники фінансового стану. Внаслідок інфляційних процесів і зносу вартість основних засобів, що показана у балансі підприємства, починає суттєво відрізнятися від реальної. Правила оцінки основних засобів для цілей бухгалтерського обліку – у даній консультації
43446

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді