Змінять Методрекомендації з бухобліку

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мінфін оприлюднив проєкт наказу щодо внесення змін до шести Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку.

1. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561.

Змінять Методрекомендації з бухобліку

Зміни, які ви не можете пропустити! Листопад 2019

Зроблять уточнення:

  • до основних засобів (ОЗ) для цілей бухобліку віднесуть багаторічні насадження та плодоносні рослини;
  • ліквідаційну вартість прийматимуть в сумі, яку підприємство очікує отримати від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов’язаних з продажем (ліквідацією), яку визначає комісія, створена наказом керівника підприємства, при введенні об’єкта в експлуатацію;
  • ліквідаційна вартість зможе дорівнювати нулю, якщо підприємство не може достовірно визначити суму, яку очікують від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації);
  • повернення орендодавцю залишку невикористаних амортизаційних відрахувань на орендовані ОЗ орендар відображатиме за дебетом субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» та кредитом субрахунку 311 «Поточні рахунки в національній валюті». При цьому у разі створення цільового фонду з відновлення таких ОЗ залишок невикористаного цільового фонду, що підлягає поверненню орендодавцю, відображатимуть за дебетом рахунку 48 «Цільове фінансування і цільові надходження» та кредитом субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

Виключать норми:

  • первісна (переоцінена) вартість ОЗ може бути збільшена на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням та ремонтом об’єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством;
  • первісна (переоцінена) вартість об’єкта ОЗ може бути збільшена на суму індексації, проведеної у порядку, встановленому податковим законодавством, з відображенням у бухгалтерському обліку в порядку, передбаченому пунктами 36 — 38.

2. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 № 2.

Визначили: при надходженні запасів від фізосіб, не зареєстрованих суб’єктами підприємницької діяльності, в закупівельному акті не фіксуватимемо місце складання.

Також визначили, що інвентаризацію запасів проводитимо відповідно до постанови КМУ «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності» від 28.02.2000 № 419 та Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

3. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів, затверджених наказом Мінфіну від 16.11.2009 № 1327. Уточнили:

  • дані Методрекомендації зможуть застосовувати підприємства, організації та інші юридичні особи, їх філії та інші виділені на окремий баланс підрозділи незалежно від організаційно-правових форм господарювання (крім бюджетних установ, банків та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності);
  • проводити інвентаризацію нематеріальних активів та оформлювати її результати потрібно відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

4. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку фінансових витрат, затверджених наказом Мінфіну від 01.11.2010 № 1300.

Уточнили:

  • ці Меторекомендації зможуть застосовувати підприємства, організації та інші юрособи всіх форм власності (крім банків і бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавстваскладають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності);
  • Методрекомендації не поширюють на юросіб, які відповідно до Закону про бухоблік визнані мікропідприємствами, малими підприємствами, непідприємницькими товариствами, підприємствами, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, а також на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності.

5. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку спільної діяльності без створення юридичної особи, затверджених наказом Мінфіну від 30.12.2011 № 1873.

Ці Методрекомендації можуть застосовувати підприємства, організації та інші юрособи усіх форм власності (крім бюджетних установ, банків та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за МСФЗ), які провадять спільну діяльність без створення юрособи при відображенні операцій зі спільної діяльності у бухгалтерському обліку та розкритті відповідної інформації у фінансовій звітності.

6. Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.2013 № 635.

Визначили, що рахунки класу 9 «Витрати діяльності» ведуть усі підприємства з відкриттям за власним рішенням рахунків класу 8 «Витрати за елементами».

Виключили норму, за якою первісна (переоцінена) вартість ОЗ може бути збільшена на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням та ремонтом об’єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством.

За матеріалми Мінфіну

додаток
Теми:

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image27

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
236772

Паливо на підприємстві: особливості списання

Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
272298

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
299210

Як діяти, якщо виникла пересортиця

Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті
9026

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді