Змінять Методрекомендації з бухобліку

UA RU
Теми:

Мінфін оприлюднив проєкт наказу щодо внесення змін до шести Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку.

1. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.2003 № 561.

Змінять Методрекомендації з бухобліку

Зміни, які ви не можете пропустити! Листопад 2019

Зроблять уточнення:

  • до основних засобів (ОЗ) для цілей бухобліку віднесуть багаторічні насадження та плодоносні рослини;
  • ліквідаційну вартість прийматимуть в сумі, яку підприємство очікує отримати від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації), за вирахуванням витрат, пов’язаних з продажем (ліквідацією), яку визначає комісія, створена наказом керівника підприємства, при введенні об’єкта в експлуатацію;
  • ліквідаційна вартість зможе дорівнювати нулю, якщо підприємство не може достовірно визначити суму, яку очікують від реалізації (ліквідації) ОЗ після закінчення строку їх корисного використання (експлуатації);
  • повернення орендодавцю залишку невикористаних амортизаційних відрахувань на орендовані ОЗ орендар відображатиме за дебетом субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» та кредитом субрахунку 311 «Поточні рахунки в національній валюті». При цьому у разі створення цільового фонду з відновлення таких ОЗ залишок невикористаного цільового фонду, що підлягає поверненню орендодавцю, відображатимуть за дебетом рахунку 48 «Цільове фінансування і цільові надходження» та кредитом субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами».

Виключать норми:

  • первісна (переоцінена) вартість ОЗ може бути збільшена на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням та ремонтом об’єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством;
  • первісна (переоцінена) вартість об’єкта ОЗ може бути збільшена на суму індексації, проведеної у порядку, встановленому податковим законодавством, з відображенням у бухгалтерському обліку в порядку, передбаченому пунктами 36 — 38.

2. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 № 2.

Визначили: при надходженні запасів від фізосіб, не зареєстрованих суб’єктами підприємницької діяльності, в закупівельному акті не фіксуватимемо місце складання.

Також визначили, що інвентаризацію запасів проводитимо відповідно до постанови КМУ «Про затвердження Порядку подання фінансової звітності» від 28.02.2000 № 419 та Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

3. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку нематеріальних активів, затверджених наказом Мінфіну від 16.11.2009 № 1327. Уточнили:

  • дані Методрекомендації зможуть застосовувати підприємства, організації та інші юридичні особи, їх філії та інші виділені на окремий баланс підрозділи незалежно від організаційно-правових форм господарювання (крім бюджетних установ, банків та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності);
  • проводити інвентаризацію нематеріальних активів та оформлювати її результати потрібно відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

4. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку фінансових витрат, затверджених наказом Мінфіну від 01.11.2010 № 1300.

Уточнили:

  • ці Меторекомендації зможуть застосовувати підприємства, організації та інші юрособи всіх форм власності (крім банків і бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавстваскладають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності);
  • Методрекомендації не поширюють на юросіб, які відповідно до Закону про бухоблік визнані мікропідприємствами, малими підприємствами, непідприємницькими товариствами, підприємствами, які ведуть спрощений бухоблік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, а також на представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності.

5. Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку спільної діяльності без створення юридичної особи, затверджених наказом Мінфіну від 30.12.2011 № 1873.

Ці Методрекомендації можуть застосовувати підприємства, організації та інші юрособи усіх форм власності (крім бюджетних установ, банків та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за МСФЗ), які провадять спільну діяльність без створення юрособи при відображенні операцій зі спільної діяльності у бухгалтерському обліку та розкритті відповідної інформації у фінансовій звітності.

6. Методичних рекомендацій щодо облікової політики підприємства, затверджених наказом Мінфіну від 27.06.2013 № 635.

Визначили, що рахунки класу 9 «Витрати діяльності» ведуть усі підприємства з відкриттям за власним рішенням рахунків класу 8 «Витрати за елементами».

Виключили норму, за якою первісна (переоцінена) вартість ОЗ може бути збільшена на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням та ремонтом об’єкта, визначену у порядку, встановленому податковим законодавством.

За матеріалми Мінфіну


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Оцінка основних засобів підприємства

Основні засоби – це матеріальні активи, які використовуються тривалий час, а їхня вартість суттєво впливає на загальну вартість активів підприємства, показники фінансового стану. Внаслідок інфляційних процесів і зносу вартість основних засобів, що показана у балансі підприємства, починає суттєво відрізнятися від реальної. Правила оцінки основних засобів для цілей бухгалтерського обліку – у даній консультації
41325

Основні засоби підприємства

Основні засоби використовують декілька років, на них заводять інвентарні номери, вони можуть надходити як новими, так і вже вживаними. Без них підприємство практично не може функціонувати. Саме через таку важливість їх і назвали основними. У цьому огляді дізнаєтеся найважливіше про основні засоби організації
183629

Наказ про введення в експлуатацію МНМА

МНМА попри свою малоцінність приносять неабияку користь працівникам поліпшуючи їх умови праці. Більшість офісного обладнання та меблів – це МНМА. Як скласти наказ про введення в експлуатацію МНМА, акт про введення в експлуатацію МНМА, що треба при цьому врахувати, нюанси введення в експлуатацію – у консультації
67767

Дефектний акт: зразок

Розглядаємо, що таке дефектний акт, наводимо зразок дефектного акта та аналізуємо законодавчі правила, за якими дефектний акт слід використовувати у будівництві
92369

Часткова компенсація вартості обладнання для виробництва електрики: оподаткування та облік

Аби не припиняти госпдіяльність, бізнес почав встановлювати альтернативні джерела енергії. Місцева влада допомагає сміливцям — частково компенсує вартість обладнання. Як суб’єктам господарювання оподаткувати й облікувати цільові кошти — пояснює експерт
209

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді