Не отримали первинку від контрагента: чи вправі операцію показати в бухобліку

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Дисконтуємо ВСЕ: Мінфін «узаконив» жах усіх бухгалтерів

Спеціалісти Мінфіну нагадали, що господарські операції в облікових регістрах відображають у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

Одним із принципів бухобліку та фінзвітності є принцип нарахування. За ним доходи і витрати відображають в бухобліку та фінзвітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

Не отримали первинку від контрагента: чи вправі операцію показати в бухобліку

Керівник підприємства своїм наказом встановлює графік документообороту, в якому вказує дату створення або одержання від інших підприємств документів, прийняття їх до обліку, передачу в обробку та до архіву.

Якщо правилами документообігу підприємства передбачили можливість відображення господарської операції, щодо якої на момент закінчення складання регістрів бухобліку за звітний період від контрагента у законодавчо встановлені терміни не отримали первинного документа, то підставою для перенесення інформації про таку госпоперацію до регістрів бухобліку є належним чином оформлений внутрішній первинний документ (акт), складений відповідальною за приймання-відпуск ТМЦ, робіт і послуг посадовою особою

У місяці надходження від контрагента первинного документа щодо господарської операції, інформація про яку в минулих звітних періодах перенесли до регістрів бухобліку згідно з внутрішнім первинним документом (актом), до облікових регістрів бухобліку за звітний період переносите інформація про таку господарську операцію. При цьому її обсяг зазначаєте шляхом коригування на суму різниці між оцінкою такої господарської операції за внутрішнім первинним документом (актом) та первинним документом, отриманим від контрагента.

Таким чином, в бухобліку питання відображення господарських операцій на підставі первинних документів врегульовано в повній мірі.

Водночас фахівці Мінфіну зазначили, що відповідно до пункту 187.1 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань

  • з постачання товарів/послуг є дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше,
  • для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Тому питання визначення дати оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг для цілей оподаткування, має бути врегульовано податковим законодавством.

Лист Мінфіну від 26.12.2019 № 35210-06-62/35178

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штатний розпис 2025: зразок для скачування

Дізнайтеся, як скласти штатний розпис у 2025 році за новими вимогами: актуальний бланк, приклад заповнення та пояснення з підказками. Що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
82054

Наказ про відрядження 2025: правила оформлення та зразок

Наказ про відрядження працівника — це документ, без якого службову поїздку офіційно не визнають. Розповідаємо, що обов’язково зазначити в такому наказі, як оформити відрядження в Україні та за кордоном і де скачати актуальний зразок
134

Товаро-транспортна накладна (ТТН) 2025: зразок, бланк, правила заповнення

Правильно оформите товарно-транспортну накладну — знизите ризики під час податкової перевірки. Розбираємо, коли обов’язкова виписка ТТН, як її заповнити, подаємо приклад нової товарно транспортної накладної, що почала діяти у 2025 році
451019

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
450402

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді