Судові витрати: як облікувати й оподаткувати
Без укладення відповідного договору електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до Податкового кодексу України (ПК) та законів України:
- «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV (далі — Закон № 851);
- «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі — Закон № 2155).
Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб, яких наділяють правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника, та визначає їхні повноваження.
Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до ДПС першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів України № 851 та № 2155 (абз. 1-3 п. 42.6 ПК).
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557).
Створення електронного документа завершують накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису (далі — КЕП) підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності).
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб податкову, на обліку в якій перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).
До Повідомлення вносять інформацію про підписувача (підписувачів), якому (яким) надають право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладають КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою — печатка (за наявності) (абз. 1 п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).
Отже, госпсуб’єкт може одночасно використовувати два КЕП від різних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, якщо він:
- є суб’єктом електронного документообігу;
- надав інформацію до податкової щодо отримання таких ключів, шляхом направлення Повідомлення.
За інформацією ДПС в Житомирській області
Подання електронної звітності давно стало звичною справою для багатьох бухгалтерів. Адже електронне звітування має багато переваг, здебільшого у плані економії часу. Але є й особливості, про які треба пам’ятати. Також розповімо про те, яких технічних помилок може припуститися платник податку, коли складає звіт