Чи може госпсуб’єкт одночасно використовувати два КЕП від різних кваліфікованих надавачів

Госпсуб’єкту не заборонено використовувати декілька КЕП від різних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг. Пояснюємо, за яких умов це можливо

Чи може госпсуб’єкт одночасно використовувати два КЕП від різних кваліфікованих надавачів

Судові витрати: як облікувати й оподаткувати

Без укладення відповідного договору електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до Податкового кодексу України (ПК) та законів України:

  • «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV (даліЗакон № 851);
  • «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (даліЗакон № 2155).

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб, яких наділяють правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника, та визначає їхні повноваження.

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до ДПС першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог законів України № 851 та № 2155 (абз. 1-3 п. 42.6 ПК).

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557 (далі — Порядок № 557).

Створення електронного документа завершують накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису (далі — КЕП) підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності).

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб податкову, на обліку в якій перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення вносять інформацію про підписувача (підписувачів), якому (яким) надають право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладають КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою — печатка (за наявності) (абз. 1 п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

Отже, госпсуб’єкт може одночасно використовувати два КЕП від різних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, якщо він:

  • є суб’єктом електронного документообігу;
  • надав інформацію до податкової щодо отримання таких ключів, шляхом направлення Повідомлення.

За інформацією ДПС в Житомирській області


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Календар бухгалтера на лютий 2025

2025-й рік розпочинає свій другий місяць. Аби він не був найлютішим через неподані звіти й несплачені податки, варто проглянути виробничий календар на лютий 2025 та податковий календар 2025
31441

Облік токенів — захищених носіїв електронного підпису

Токен — це захищена флешка, що є носієм кваліфікованого електронного підпису (ключа до нього). Чи обов’язково електронний підпис, який використовуєте під час подання податкової звітності, зберігати на захищеному носії-токені? Як відобразити токен у бухгалтерському обліку? Пропонуємо відповіді на ці запитання
34159

Як сплачувати податки на єдиний рахунок

Податки, штрафи та ЄСВ можна сплачувати через єдиний рахунок. Робити це чи ні — справа добровільна. Однак рішення приймати слід виважено. Адже до кінця звітного року відмовитися від використання єдиного рахунку не вдасться
13885

Форма 20-ОПП: актуальний зразок і майбутні зміни

Існує спеціальне обов’язкове повідомлення про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
327904

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді