Штрафи за порушення фінмоніторингу первинними суб’єктами просять перенести

28.04.2020 набирає чинності Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX (далі — Закон № 361).

Як зміни у фінмоніторингу зачіпають бізнес

Штрафи за порушення фінмоніторингу первинними суб’єктами просять перенести

Відповідно до Закону № 361 суб’єктами первинного фінмоніторингу є, зокрема:

  • суб’єкти аудиторської діяльності;
  • бухгалтери, суб’єкти господарювання, що надають послуги з бухгалтерського обліку;
  • суб’єкти господарювання, що здійснюють консультування з питань оподаткування.

Також з 28 квітня діятимуть нові штрафи за порушення первинного фінансового моніторингу законодавства із фінансового моніторингу. Розмір штрафу визначатимуть виходячи із розміру штрафу за відповідне порушення, встановленого законом на дату його вчинення (п. 3 розділу X Закону № 361).

У зв’язку з цим, Аудиторська палата України звернулася до Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики з проханням викласти в новій редакції пункт 3 розділу Х Закону № 361. А саме, запропонували аби розмір штрафу за порушення суб’єктом первинного фінансового моніторингу на період дії карантину, визначався виходячи із розміру штрафу за відповідне порушення, що був встановлений Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII.

А розмір штрафів, визначені частиною 5 статті 32 Закону № 361, застосовувалися б через 30 днів з дня відміни карантину.

Також запропонували пункт 4 розділу X Закону№ 361 доповнити абзацом такого змісту: «Під час карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на запобігання поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені цим пунктом, продовжуються на строк дії такого карантину».

Лист АПУ від 10.04.2020 № 01-01-21/252


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Заперечення на акт перевірки: подання та розгляд

Перевірка ДПС пройшла, ви отримали акт перевірки, але не погоджуєтеся з його положеннями. Окрім проведення адміністративного або судового оскарження рішень ДПС є ще один механізм — це подання заперечення на акт перевірки. Сьогодні в консультації про заперечення на акт перевірки, строки подання заперечення на акт перевірки та розгляд заперечення на акт перевірки
64223

Фактична перевірка

Про фактичну перевірку податківці не попереджають. Розповімо, як зустріти неочікуваних візитерів, як діяти, коли вони проводять контрольну розрахункову операцію, фото- чи відеозйомку, та які порушення виявляють найчастіше
15117

План-графік податкових перевірок на 2024 рік

Станом на 30.08.2024 ДПС оприлюднила оновлений план-графік податкових перевірок 2024. Змін зазнали розділи І та ІІ плану-гграфіку. У статті скачаєте актуальний план-графік податкових перевірок 2024
164589

Фінансовий моніторинг у 2024 році

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари – хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання – в огляді експерта
71813

Податкові перевірки: як підготуватися

Належна підготовка до податкової перевірки — запорука успіху бухгалтера. У консультації розповімо не лише про те, як підготуватися, а й про найголовніші правила поведінки під час податкової перевірки
6028

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді