Банки зможуть дистанційно ідентифікувати нових клієнтів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Незабаром для відкриття рахунку в новому банку візит у банківське відділення або особиста зустріч з агентом банку стане зайвим кроком. Нацбанк підготував для банків ґрунтовні зміни щодо підходів проведення дистанційної ідентифікації та верифікації клієнтів.

З 28 квітня для ідентифікації та верифікації банк не вимагатиме особистої присутності клієнта із набуттям чинності Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX.

Банки зможуть дистанційно ідентифікувати нових клієнтів

Нацбанк розробив нові інструменти і способи віддаленої ідентифікації залежно від обраної моделі та каналів залучення клієнтської бази. Банки зможуть самостійно обирати необхідну їм модель. Так, у банків буде можливість обрати для себе:

1. Повноцінні моделі віддаленої ідентифікації та верифікації. До них належать:

  • верифікація ідентифікаційних даних клієнта за допомогою Системи BankID
  • відеоверифікації паспортів старого зразка (у форматі «книжечки») на відміну від європейських практик, де здебільшого громадяни мають ідентифікаційні документи високого рівня захисту та біометричні документи.

Ідеальні зразки розрахункових документів

2. Спрощені моделі, що міститимуть певні ліміти на обсяги операцій та залишків за рахунками клієнтів. До них належать:

  • верифікація за допомогою Системи BankID НБУ;
  • верифікація за допомогою КЕП;
  • здійснення платежу на окремий рахунок банку з особистого рахунку клієнта, що супроводжується принаймні вказуванням прізвища, ім’я та по батькові клієнта;
  • дистанційне зчитування клієнтом даних із чипа свого біометричного документа (наприклад, закордонного паспорта чи паспорта у форматі ID-картки) за допомогою NFC модуля смартфона та відповідного мобільного додатка банку;
  • верифікація даних з бюро кредитних історій із підтвердженням клієнта через пароль, що надійшов від банку на фінансовий номер телефону клієнта, зазначений у його кредитній історії

Для деяких спрощених механізмів потрібно буде здійснити фотофіксацію клієнта з використанням методу розпізнавання реальності особи (liveness detection) та з власним ідентифікаційним документом.

Також Нацбанк погодився на запропоновані банками ліміти щодо зазначених спрощених моделей верифікації клієнта, а саме:

  • загальний ліміт на проведення видаткових фінансових операцій за всіма рахунками, відкритими клієнту в банку, не перевищуватиме 40 тис. грн на місяць та 400 тис. грн на рік;
  • загальний залишок за всіма відкритими клієнту рахунками та електронними гаманцями в банку не перевищуватиме 40 тис. грн.

Щоб врегулювати можливість спрощеного режиму ідентифікації користувачів електронних гаманців, які згідно з новим законодавством мають бути проідентифіковані та верифіковані, Нацбанк пропонує застосовувати таку модель ідентифікації — банк має отримати від клієнта копії ідентифікаційних документів та фотофіксацію клієнта з його документами, що посвідчують особу. Разом з цим, режим використання таких електронних гаманців матиме певні ліміти.

За інформацією НБУ

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Авансовий звіт на відрядження: як заповнити, приклад і бланк

Авансовий звіт — це документ, що підтверджує витрати працівника у відрядженні чи при господарських закупках. Покажемо, як правильно його скласти, коли подавати, які реквізити обовʼязкові, а також дамо зразки для безпомилкового заповнення
384417

Електронні гроші: як працюють і як їх обліковувати в Україні

Що таке електронні гроші, який їхній вплив на оподаткування, бухгалтерський облік операцій з електронними грошима, чим вони відрізняються від цифрових грошей і криптовалют — ці та інші пов’язані питання у цьому огляді
2575

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
95931

Розрахунково-платіжна відомість працівника: форма, зразок і порядок заповнення

Про розрахунково-платіжну відомість та її призначення розповімо у даній консультації. Також наведемо зразок заповнення розрахунково-платіжної відомості та повідомлення про розміри виплат (розрахункового листка)
65039

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
23137

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді