Банки зможуть дистанційно ідентифікувати нових клієнтів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Незабаром для відкриття рахунку в новому банку візит у банківське відділення або особиста зустріч з агентом банку стане зайвим кроком. Нацбанк підготував для банків ґрунтовні зміни щодо підходів проведення дистанційної ідентифікації та верифікації клієнтів.

З 28 квітня для ідентифікації та верифікації банк не вимагатиме особистої присутності клієнта із набуттям чинності Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX.

Банки зможуть дистанційно ідентифікувати нових клієнтів

Нацбанк розробив нові інструменти і способи віддаленої ідентифікації залежно від обраної моделі та каналів залучення клієнтської бази. Банки зможуть самостійно обирати необхідну їм модель. Так, у банків буде можливість обрати для себе:

1. Повноцінні моделі віддаленої ідентифікації та верифікації. До них належать:

  • верифікація ідентифікаційних даних клієнта за допомогою Системи BankID
  • відеоверифікації паспортів старого зразка (у форматі «книжечки») на відміну від європейських практик, де здебільшого громадяни мають ідентифікаційні документи високого рівня захисту та біометричні документи.

Ідеальні зразки розрахункових документів

2. Спрощені моделі, що міститимуть певні ліміти на обсяги операцій та залишків за рахунками клієнтів. До них належать:

  • верифікація за допомогою Системи BankID НБУ;
  • верифікація за допомогою КЕП;
  • здійснення платежу на окремий рахунок банку з особистого рахунку клієнта, що супроводжується принаймні вказуванням прізвища, ім’я та по батькові клієнта;
  • дистанційне зчитування клієнтом даних із чипа свого біометричного документа (наприклад, закордонного паспорта чи паспорта у форматі ID-картки) за допомогою NFC модуля смартфона та відповідного мобільного додатка банку;
  • верифікація даних з бюро кредитних історій із підтвердженням клієнта через пароль, що надійшов від банку на фінансовий номер телефону клієнта, зазначений у його кредитній історії

Для деяких спрощених механізмів потрібно буде здійснити фотофіксацію клієнта з використанням методу розпізнавання реальності особи (liveness detection) та з власним ідентифікаційним документом.

Також Нацбанк погодився на запропоновані банками ліміти щодо зазначених спрощених моделей верифікації клієнта, а саме:

  • загальний ліміт на проведення видаткових фінансових операцій за всіма рахунками, відкритими клієнту в банку, не перевищуватиме 40 тис. грн на місяць та 400 тис. грн на рік;
  • загальний залишок за всіма відкритими клієнту рахунками та електронними гаманцями в банку не перевищуватиме 40 тис. грн.

Щоб врегулювати можливість спрощеного режиму ідентифікації користувачів електронних гаманців, які згідно з новим законодавством мають бути проідентифіковані та верифіковані, Нацбанк пропонує застосовувати таку модель ідентифікації — банк має отримати від клієнта копії ідентифікаційних документів та фотофіксацію клієнта з його документами, що посвідчують особу. Разом з цим, режим використання таких електронних гаманців матиме певні ліміти.

За інформацією НБУ

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
342874

Розрахунок платіжною карткою: правила для ФОП і підприємств у 2025 році

Розрахунок платіжною карткою за товар чи послугу вже став звичною справою. Як у сфері торгівлі здійснюються розрахунки через платіжні термінали і як це впливає на облік суб’єкта господарювання — продавця товарів
17687

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді