Перевірки Держпраці: з 27 травня діють нові Критерії оцінки ступеня ризику господарської діяльності

UA RU

Уряд затвердив критеріїв, за якими оцінюють ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначають періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду Державною службою з питань праці.

Перевірки Держпраці: з 27 травня діють нові Критерії оцінки ступеня ризику господарської діяльності

Такими критеріями є:

у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю:

  • наявність у суб'єкта господарювання (далі — СГ) об'єктів підвищеної небезпеки, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що не виведені з експлуатації, протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • експлуатація СГ об'єктів підвищеної небезпеки, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, виконання робіт підвищеної небезпеки протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • виконання СГ робіт підвищеної небезпеки протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • невиконання СГ зауважень, які було надано під час проведення аудиту охорони праці та/або усунення порушень, що були виявлені під час заходу державного нагляду (контролю) СГ протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • використання у діяльності СГ шкідливих речовини III або IV класу небезпеки протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • порушення СГ вимог законодавства про працю;
  • використання праці неповнолітніх осіб;
  • наявність заборгованості з виплати заробітної плати або порушення строків її виплати;
  • виплата працівникам заробітної плати на рівні або нижче встановленого законодавством розміру мінімальної заробітної плати;
  • невідповідність кількості найманих працівників СГ обсягам виробництва (виконаних робіт, наданих послуг) до середніх показників за відповідним видом економічної діяльності;
  • наявність розбіжностей між фактичними показниками чисельності працівників і заробітної плати за показниками звітності СГ;
  • порушення СГ вимог законодавства про зайнятість населення;
  • застосування праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця, протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;
  • порушення СГ вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • одержання СГ державної допомоги у вигляді пільг з оподаткування, поворотної та безповоротної фінансової допомоги, цільової позики, дотації за рахунок сум адміністративно-господарських санкцій та пені, що надходять до державного бюджету за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • порушення вимог законодавства у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки, вимог законодавства з питань гігієни праці, застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, виявлені за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • порушення вимог законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, виявлені за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • порушення вимог законодавства з охорони праці щодо розслідування нещасного випадку, виявлені за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;
  • настання нещасних випадків, наявність випадків гострого або хронічного професійного захворювання у працівника, особи СГ протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду;

Трудові штрафи: граємо за новими правилами

у сфері здійснення державного гірничого нагляду:

  • виконання СГ робіт з видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин;
  • спосіб видобування СГ корисних копалин;
  • порушення вимог законодавства, правил і норм щодо ведення робіт, пов'язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, а також використанням і переробкою мінеральної сировини, які виявлені протягом останніх п'яти років, що передують плановому періоду.

Шкала балів та періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю)

Шкала балівСтупінь ризику від провадження господарської діяльностіПеріодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю)
від 41 до 100 баліввисокийне частіше ніж один раз на два роки
від 21 до 40 балівсереднійне частіше ніж один раз на три роки
від 0 до 20 балівнезначнийне частіше ніж один раз на п'ять років.

.

Якщо за результатами планових та позапланових перевірок протягом останніх трьох років для СГ, які віднесені до середнього ступеня ризику, та протягом останніх п'яти років для СГ, які віднесені до незначного ступеня ризику, у СГ не виявлено суттєвих порушень вимог законодавства та/або проведено аудит охорони праці, наступний плановий захід держнагляду (контролю) проводитимуть не раніше ніж через період часу, встановлений для відповідного ступеня ризику, збільшений у 1,5 рази. Зазначене правило не діє щодо СГ, віднесених до високого ступеня ризику.

Періодичність проведення наступного планового заходу держнагляду (контролю) щодо відповідного СГ визначають починаючи з дати закінчення планового періоду, в якому здійснювався держнагляд. Постанова чинна з 27.05.2020.


Постанова КМУ від 20.05.2020 № 383


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Заперечення на акт перевірки: подання та розгляд

Перевірка ДПС пройшла, ви отримали акт перевірки, але не погоджуєтеся з його положеннями. Окрім проведення адміністративного або судового оскарження рішень ДПС є ще один механізм — це подання заперечення на акт перевірки. Сьогодні в консультації про заперечення на акт перевірки, строки подання заперечення на акт перевірки та розгляд заперечення на акт перевірки
64245

Фактична перевірка

Про фактичну перевірку податківці не попереджають. Розповімо, як зустріти неочікуваних візитерів, як діяти, коли вони проводять контрольну розрахункову операцію, фото- чи відеозйомку, та які порушення виявляють найчастіше
15123

План-графік податкових перевірок на 2024 рік

Станом на 30.08.2024 ДПС оприлюднила оновлений план-графік податкових перевірок 2024. Змін зазнали розділи І та ІІ плану-гграфіку. У статті скачаєте актуальний план-графік податкових перевірок 2024
164603

Фінансовий моніторинг у 2024 році

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари – хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання – в огляді експерта
71820

Податкові перевірки: як підготуватися

Належна підготовка до податкової перевірки — запорука успіху бухгалтера. У консультації розповімо не лише про те, як підготуватися, а й про найголовніші правила поведінки під час податкової перевірки
6030

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді