Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою: що робити

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Базова послуга будь-якого банку — це відкрити своєму клієнту поточний рахунок, до якого, як правило, відкривають платіжну картку. Після цього можна переказувати кошти з картки на картку, купувати товари онлайн, за необхідності знімати готівку.

Однак, банки можуть встановлювати комісії на зазначені вище операції. Тому, підписуючи договір, НБУ радить спочатку уважно ознайомитися з тарифами банків та обов’язково звертати увагу на порядок їх підвищення.

Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою: що робити

Уявіть ситуацію: клієнт має рахунок у банку X, він задоволений сервісом та умовами обслуговування. Клієнт робить переказ коштів на картку мамі, яка живе в іншому місті, але з’ясовує, що комісія зросла вдвічі. Водночас він не отримував попередження від банку про зміну тарифів ні в месенджері, ні смс-інформуванням, ні телефоном. Відповідного повідомлення немає й на вебсайті банку.

Банк обов’язково повинен попередити клієнтів про зміну тарифів за 30 днів!

Однак банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів до дати запровадження нових тарифів згідно із Законом України «Про платіжні системи та переказ грошей». Інакше — фінустанова порушує права своїх клієнтів. Банк може попередити клієнтів за допомогою будь-якого каналу зв’язку (повідомленням у месенджері, мобільному додатку, телефонним дзвінком тощо) або розмістити відповідну інформацію на власному вебсайті.

Що робити, якщо банк змінив тарифи без попередження?

Спочатку надішліть письмову скаргу на ім’я керівництва банку та дочекайтеся офіційної відповіді. Якщо банк не відповідає або намагається «обійти» ваші аргументи, звертайтеся до НБУ. Якщо звернення містить ознаки порушень прав споживачів, фахівці НБУ звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію. Практика свідчить, що після звернень Національного банку України банки погоджуються відтермінувати підвищення тарифів та повернути списану комісію, якщо клієнти не були проінформовані за 30 днів до підвищення банком тарифів.

За роз’ясненням НБУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
274846

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
310686

Нарахування авансу зарплати

Заробітну плату за першу половину місяця називають «авансом». Як його розрахувати, показати в обліку та оподаткувати — розкажемо у статті
138152

Відклик з відпустки

Ситуації бувають різні: виробнича необхідність, непередбачувана відсутність колеги або нагальна потреба у фахівцеві. У таких випадках у роботодавця виникає потреба ініціювати відклик працівника з відпустки. Але як це зробити правильно, щоб не порушити трудові права працівника й не отримати штраф? У цій статті розберемося, коли відклик дозволений, які умови обов’язкові, та як усе оформити документально
80387

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді