Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою: що робити

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Базова послуга будь-якого банку — це відкрити своєму клієнту поточний рахунок, до якого, як правило, відкривають платіжну картку. Після цього можна переказувати кошти з картки на картку, купувати товари онлайн, за необхідності знімати готівку.

Однак, банки можуть встановлювати комісії на зазначені вище операції. Тому, підписуючи договір, НБУ радить спочатку уважно ознайомитися з тарифами банків та обов’язково звертати увагу на порядок їх підвищення.

Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою: що робити

Уявіть ситуацію: клієнт має рахунок у банку X, він задоволений сервісом та умовами обслуговування. Клієнт робить переказ коштів на картку мамі, яка живе в іншому місті, але з’ясовує, що комісія зросла вдвічі. Водночас він не отримував попередження від банку про зміну тарифів ні в месенджері, ні смс-інформуванням, ні телефоном. Відповідного повідомлення немає й на вебсайті банку.

Банк обов’язково повинен попередити клієнтів про зміну тарифів за 30 днів!

Однак банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів до дати запровадження нових тарифів згідно із Законом України «Про платіжні системи та переказ грошей». Інакше — фінустанова порушує права своїх клієнтів. Банк може попередити клієнтів за допомогою будь-якого каналу зв’язку (повідомленням у месенджері, мобільному додатку, телефонним дзвінком тощо) або розмістити відповідну інформацію на власному вебсайті.

Що робити, якщо банк змінив тарифи без попередження?

Спочатку надішліть письмову скаргу на ім’я керівництва банку та дочекайтеся офіційної відповіді. Якщо банк не відповідає або намагається «обійти» ваші аргументи, звертайтеся до НБУ. Якщо звернення містить ознаки порушень прав споживачів, фахівці НБУ звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію. Практика свідчить, що після звернень Національного банку України банки погоджуються відтермінувати підвищення тарифів та повернути списану комісію, якщо клієнти не були проінформовані за 30 днів до підвищення банком тарифів.

За роз’ясненням НБУ

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Донарахували індексацію за минулі місяці: чи будуть санкції та як показати у звітності

Коли індексацію знаходять із запізненням, у бухгалтерів з’являється два головні запитання: як правильно показати донараховані суми в Об’єднаній звітності та чи загрожують підприємству санкції за несвоєчасне нарахування і сплату податків. Розбираємося
236

Переказ коштів між картками фізосіб: оподаткування, фінмоніторинг, обмеження, пільги, декларування

Отримуєте на свою картку переказ коштів від друга? Податкова може надіслати «лист щастя», а банк — запросити інформацію щодо джерела походження коштів і мети переказу. Розберемо, які платежі між картами фізосіб підлягають оподаткуванню та що зробити, щоб мінімізувати ризик їх оподаткування. Розповімо також про обмеження у платежах з картки на картку для фізосіб і фінмоніторинг
33

Як комерційному підприємству підготувати бюджет на наступний рік: ключові кроки вже зараз

Кінець року завжди схожий на марафон: закриття операцій, інвентаризації, річні проведення. Та є одна річ, яку відкладати — собі дорожче. Це бюджетування. Поділимося, що врахувати, щоб не почати новий рік навмання й не бігати потім з «пожежами» по всіх підрозділах
59

Календар бухгалтера 2025: грудень

Щоб вдало завершити рік бухгалтеру варто пам’ятати про вчасну подачу звітності та планування часу. І помічником у цьому йому стане виробничий календар на грудень 2025 та податковий календар на грудень 2025
18808

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді