Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою: що робити

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Базова послуга будь-якого банку — це відкрити своєму клієнту поточний рахунок, до якого, як правило, відкривають платіжну картку. Після цього можна переказувати кошти з картки на картку, купувати товари онлайн, за необхідності знімати готівку.

Однак, банки можуть встановлювати комісії на зазначені вище операції. Тому, підписуючи договір, НБУ радить спочатку уважно ознайомитися з тарифами банків та обов’язково звертати увагу на порядок їх підвищення.

Банк без попередження підвищує тариф за користування карткою: що робити

Уявіть ситуацію: клієнт має рахунок у банку X, він задоволений сервісом та умовами обслуговування. Клієнт робить переказ коштів на картку мамі, яка живе в іншому місті, але з’ясовує, що комісія зросла вдвічі. Водночас він не отримував попередження від банку про зміну тарифів ні в месенджері, ні смс-інформуванням, ні телефоном. Відповідного повідомлення немає й на вебсайті банку.

Банк обов’язково повинен попередити клієнтів про зміну тарифів за 30 днів!

Однак банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів до дати запровадження нових тарифів згідно із Законом України «Про платіжні системи та переказ грошей». Інакше — фінустанова порушує права своїх клієнтів. Банк може попередити клієнтів за допомогою будь-якого каналу зв’язку (повідомленням у месенджері, мобільному додатку, телефонним дзвінком тощо) або розмістити відповідну інформацію на власному вебсайті.

Що робити, якщо банк змінив тарифи без попередження?

Спочатку надішліть письмову скаргу на ім’я керівництва банку та дочекайтеся офіційної відповіді. Якщо банк не відповідає або намагається «обійти» ваші аргументи, звертайтеся до НБУ. Якщо звернення містить ознаки порушень прав споживачів, фахівці НБУ звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію. Практика свідчить, що після звернень Національного банку України банки погоджуються відтермінувати підвищення тарифів та повернути списану комісію, якщо клієнти не були проінформовані за 30 днів до підвищення банком тарифів.

За роз’ясненням НБУ

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Медзаклад отримав кошти від НСЗУ: відображаємо у бухгалтерському обліку

У цьому огляді експерт підкаже, як можна використовувати кошти від НСЗУ без ризику втрати неприбуткового статусу. А готові проведення допоможуть швидко показати такі кошти в бухгалтерському обліку
36435

Прожитковий мінімум 2025: розмір, таблиця

Прожитковий мінімум — це показник, який використовують у розрахунках різних соціальних виплат, наприклад пенсій, допомоги з безробіття, аліментів, а також в оподаткуванні. Усе, що варто знати про прожитковий мінімум 2025/2026, — в огляді
23904

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2025 році: ставки, строки сплати, пільги

З 1 січня 2025 року ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору. Це новий обов’язок, який торкнеться і тих, хто раніше ніколи не сплачував цей платіж за себе. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
79

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
261

Заява на компенсацію за невикористану відпустку: зразок 2025

Заява на компенсацію за невикористану відпустку — обов’язковий документ, якщо працівник не скористався відпочинком і хоче отримати за нього гроші. Пояснюємо, коли можна подати таку заяву, які дані обов’язково вказати та даємо готовий зразок 2025 у Word
100

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді