За недотримання відвідувачами масочного режиму бізнес несе надмірну відповідальність

У Верховній Раді зареєстровано дві законодавчі ініціативи, покликані посилити відповідальність закладів за порушення масочного режиму відвідувачами — проєкти законів № 3890 та № 3891.

За недотримання відвідувачами масочного режиму бізнес несе надмірну відповідальність

Бізнес вважає, що ці законопроєкти встановлюють надмірну відповідальність та запроваджують обтяжливі штрафи за дії відвідувачів.

Так, законопроєкт № 3890 передбачає штраф для громадських закладів за невжиття заходів щодо перебування відвідувачів без засобів індивідуального захисту, а також пропуск (допуск) їх у такі місця. На це представники компаній зазначають, що заклади організовують контроль за наявністю маски у відвідувача на вході в приміщення, проте забезпечити спостереження протягом усього часу перебування особи у приміщенні доволі складно, оскільки необхідно залучати додатковий ресурс. А втім, за таке порушення пропонують стягувати штраф від 3 400 грн до 5 100 грн за одного відвідувача, що порушує правила.

У чинному законодавстві вже передбачено штраф для посадових осіб такого закладу, тож встановлення додаткового стягнення за аналогічне порушення є нелогічним та створює фінансовий тягар для бізнесу. До того ж, велика різниця в розмірах штрафу, який пропонують накладати на бізнес, і штрафу для фізичної особи, яка зняла маску (170-255 грн), створює простір для недобросовісної конкуренції. Наприклад, з’являється ризик навмисного направлення до конкурента особи, яка зніме маску в його приміщенні.

Також під питанням залишаються повноваження представника закладу у випадку, якщо відвідувач відмовляється вдягнути маску або ж зупинитись. Якщо йдеться про фізичне затримання такого відвідувача до прибуття поліції за викликом, то:

  • по-перше, виникає питання про законність таких дій суб’єкта господарювання;
  • по-друге, навіть якщо перша умова буде виконана, то фізично не всі працівники служби охорони зможуть це забезпечити;
  • по-третє, в практиці викликів поліції бувають випадки, коли поліція відмовляється виїжджати на виклики про відмову громадян надягти маску в торгівельному залі.

За інформацією Європейської Бізнес Асоціації


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма № 2-підприємництво (річна)

Актуальний бланк, роз’яснення щодо заповнення та термінів подання форми № 2-підприємництво (річна) знайдете у статті
18516

Форма № 1-підприємництво (річна)

Статистична звітність забирає чимало часу бухгалтера. Ця консультація допоможе вам швидко заповнити звіт за формою № 1-підприємництво (річна) та дотриматися граничних термінів її подання у 2025 році
30111

Фінансова звітність підприємства: виправлення помилок

Коли заповнюєте форми фінзвітності, легко припуститися помилки. Значно простіше працювати, коли є маячки-індикатори, які попереджають, де найчастіше трапляються помилки. Розповімо про типові ляпсуси під час формування Балансу, Звіту про фінансові результати і Звіту про рух грошових коштів. Перевірте, чи не маєте ви подібних звичок і позбудьтеся їх, щоб уникнути ризиків
12343

Звіт про фінансові результати: зразок, подання

У комплекті фінансової звітності Звіт про фінансові результати можна назвати найважливішим. Він відображає результати діяльності підприємства впродовж звітного періоду у вигляді прибутку чи збитку, а один з його показників — фінансовий результат до оподаткування – наразі є базою для нарахування податку на прибуток. Заповнення звіту про фінансові результати — тема даної консультації
183770

Як скласти баланс підприємства: приклад

Баланс форма 1 — це головний фінансовий звіт, його поняття ключове у бухгалтерському обліку. У статті алгоритм заповнення балансу, який допоможе вам скласти його без помилок
158818

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді