Фактична перевірка у ФОП: чи потрібно проводити інвентаризацію

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

☑️ Роздрукуйте інвентаризаційні чек-лісти і позначайте, що вже зробили✏️

Під час проведення фактичної перевірки податківці мають право вимагати від платника провести інвентаризацію та зняти залишки товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Водночас податківці зауважили, що вимоги Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, застосовують для юридичних осіб усіх форм власності та не розповсюджуються на ФОПів.

Ця новина уже на Facebook, збережіть собі як пам’ятку, щоб уберегтися від штрафів

Фактична перевірка у ФОП: чи потрібно проводити інвентаризацію

Але контролери нагадали, що суб'єкт господарювання зобов’язаний надати контролерам, під час проведення перевірки, документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті) (п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР).

Проте дані вимоги не поширюються на ФОПів-єдинників не платників ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних і побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Тому, суб'єкт господарювання (в тому числі і ФОП) під час перевірки зобов'язаний:

  • надати для проведення перевірки накладні, товаро-транспортні накладні на товар, що знаходиться у реалізації;
  • провести перерахунок готівки за місцем проведення розрахунків для встановлення обсягу реалізації на час перевірки.

За інформацією ГУ ДПС у м. Києві

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
203

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120294

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341779

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291876

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
840

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді