З 7 листопада працюватимуть тільки КЕП: роз’яснненя щодо скасування дії ЕЦП

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ЛИШЕ ДЛЯ ВАС: ЗМІНИ ЗАКОНОДАВСТВА, ЗРАЗКИ, ПРИКЛАДИ↪️

На основі чого скасовують дію ЕЦП

7 листопада 2018 року набув чинності оновлений Закон «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі— Закон). Він ввів поняття нового, більш захищеного електронного підпису — КЕП (кваліфікований електронний підпис) та скасував поняття ЕЦП.

Оскільки на той момент усі платники податків користувалися виключно ЕЦП, було вирішено організувати їх поступовий перехід на КЕП — платники податків могли повноцінно використовувати ЕЦП протягом двох років з моменту набуття чинності нових норм. Таким чином вони отримали можливість спокійно замінити ЕЦП на КЕП у зручний для себе час.

З 7 листопада працюватимуть тільки КЕП: роз’яснненя щодо скасування дії ЕЦП

Що робити, якщо отримали електронний підпис до 07.11.2018

Якщо отримали електронний підпис до 07.11.2018, і потім не оновлювали чи не продовжували його, то ви є власником старого ЕЦП, який припинить свою роботу 7 листопада.

Для того, щоб отримати актуальний КЕП та продовжувати спокійно підписувати електронні документи та податкову звітність, зверніться до обраного АЦСК із переліку.

Що робити, якщо отримали електронний підпис після 07.11.2018

Після 7.11.2018 більшість АЦСК видавали платникам податків електронний підпис у вигляді КЕП. Обов’язково впевніться в тому, що ви є власником саме такого ключа, щоб продовжувати свою роботу після 7 листопада. Для цього зверніться до АЦСК, в якому ви отримали електронний підпис.

В якому вигляді можуть зберігатися КЕП

Оскільки КЕП є електронним файлом, для його зберігання потрібен фізичний носій. Відповідно до норм Закону такий носій має назву — «засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки». Він може мати такий вигляд:

1. Звичайний пристрій, на якому створюють та зберігають КЕП: будь-який флеш-накопичувач, жорсткий диск комп’ютера тощо. Він називається простим засобом КЕП.

2. Пристрій із вбудованими апаратно-програмними засобами, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, копіювання чи ознайомлення з параметрами особистого ключа. Даний пристрій називається захищеним носієм особистих ключів та відповідає умовам пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 №749. Прикладом такого носія є токен.

Те, в якому вигляді має зберігатися ключ, залежить від виду діяльності.

Хто має зберігати КЕП виключно на захищених носіях

З 7 листопада зберігати КЕП на захищених носіях особистих ключів (токенах) зобов’язані наступні суб’єкти:

  • представники органів державної влади;
  • представники органів місцевого самоврядування;
  • працівників державних установ, підприємств, організацій;
  • нотаріуси;
  • державні реєстратори та суб’єкти, що виконують їхні обов’язки згідно з уповноваженням держави.

В якому вигляді мають тримати КЕП представники приватного бізнесу

З 07.11.2020 по 31.12.2021 приватний бізнес має право використовувати КЕП, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто зберігати підпис на будь-якій флешці, жорсткому диску тощо (п. 1 Постанови КМУ «Про реалізацію експериментального проєкту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 03.03.2020 № 193).

З 01.01.2022 приватні суб'єкти господарювання зобов'язані використовувати КЕП виключно на захищених носіях особистих ключів (токенах).

З 7 листопада працюватимуть тільки КЕП: роз’яснненя щодо скасування дії ЕЦП

Який носій є токеном

Токен (його також називають апаратним ключем) — це флеш-накопичувач, що має унікальний інвентарний номер та затверджений Держслужбою спецзв'язку. Захищеність електронного підпису, що зберігається на токені, забезпечується наступними факторами:

  • коли користувач підписує документи, сервіс електронного документообігу зчитує не лише сам файл, а й параметри носія, на якому він зберігається;
  • токен захищений від відкриття даних, тому ключ з нього неможливо скопіювати на інший пристрій;
  • існує обмеження на допустиму кількість введень паролю.

За інформацією торгового майданчика SmartTender


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як застосовувати міжнародні договори

Подвійне оподаткування — типова проблема міжнародного бізнесу. Уникнути її можна через міжнародні договори про усунення подвійного оподаткування. Тема стає актуальною, якщо маєте справу з нерезидентами, виплачуєте їм доходи (дивіденди, роялті, проценти, дохід від надання послуг), ведете облік в їхніх представництвах чи дочірніх підприємствах, самі здійснюєте бізнес за кордоном. З якими країнами укладені міжнародні договори та як їх застосовувати ― дізнайтеся в цьому огляді
12031

Код УКТ ЗЕД: як знайти

Щоб отримати код УКТ ЗЕД онлайн, скористайтеся навігатором від системи «Експертус Головбух» — знайдіть свій код товару за УКТ ЗЕД
52411

Додаток ПП до Податкової декларації з податку на прибуток

У Додатку ПП «Інформація про суми податкових пільг» прибутківці розкривають інформацію про суми податкових пільг, якими скористалися. Пояснимо, як обчислити суму податкової пільги, як заповнити новий додаток та які штрафи загрожують за його неподання
34016

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді